reede, aprill 15, 2011

Seinavaip

Mul oli vendadega suur tüli. Klaus oli torganud elektrikontakti taimi. Nõudsin, et ta need välja tõmbaks. Kui ta oli seda teinud, siis ta näitas, et minu elektrikontaktis on traadid. Enne nende väljatõmbamist nõudsin korkide väljatõmbamist ja nahkkinda toomist. Mulle öeldi, et nii palju ettevaatusabinõusid pole vaja. Mina leidsin, et on küll, loodusseadustega arvestamisest ei piisa, sest need võivad valesti meeles olla. Hennu hakati süüdistama, et ta oli laagri korrapidajat löönud. Kuigi ma olin varem Hennuga tülitsenud, hakkasin teda nüüd kaitsma. Ütlesin, et korrapidaja oli ise süüdi. Kui ta ütles endast vanematele: "Ma olen korrapidaja," siis see on tülinorimine. Hennu ähvardas karistus. Täna oli laagri viimane päev ja pidi nagunii koju sõitma, aga võis oodata, et Henn saadetakse teistest varasemal kellaajal. Ja Hennu kaitsmise eest võidi mind ka süüdlaseks teha. Tuppa ja välja akna taha kogunes tohutu rahvamass.

*
Vaatasin oma keskkooli aegseid vihikuid. Eriti meeldis mulle üks vihik selle poolest, kuidas ta oli valmistatud. Igal aastal olid müügil erinevad vihikud. Teisel aastal ei saanudki samasugust osta. Vanaema vaatas kõrvalt ja ütles, et talle ei meeldi, kui õpilased kirbukirja teevad. Seletasin, et probleem ei ole tähtede suuruses, vaid selles, et kui peab kiiresti kirjutama, tuleb käekiri raskemini arusaadav. Aeglaselt kirjutades oli ta tulnud hästi loetav. Tegelikult teises kohas olin kirjutanud samuti aeglaselt, aga teinud meelega raskesti arusaadavat kirja. Mõnes klassis oli töövihikut vähe kasutatud, aga viimase klassi saksa keele töövihikus olid kõik harjutused tehtud. Hinded nende eest olid vaheldumisi viied ja kolmed. Mõnda kohta oli õpetaja kirjutanud, et harjutus tegemata. Hiljem olin need ikkagi ära teinud ja nende eest hinded saanud. Pille toa kapist leidsin veel paki oma vanu vihikuid. Ema oli need millalgi sinna viinud. Ütlesin, et kui minu vihikud Pille tuppa viidi, oleks seda võinud mulle vähemalt öelda. Üks klassikaaslane kommenteeris, et Pille ei ela ju enam siin korteris. Vastasin, et Pille tuba on see sellest hoolimata. Kristjan K. leidis seinavaiba ja hakkas naerma. Olin sinna tikkinud sõnad: "Kampaania Pillele eraldi toa andmise vastu".

0 vastukaja: