teisipäev, mai 03, 2011

Piltidest ja nende töötlemisest

Eile tegin esimese katse üleeile ostetud fotoaparaadiga tehtud pilte töödelda, aga ei saanud veel millestki aru. Täna mõtlesin juba mõned asjad välja. Seni avaldatud maalide puhul häirib mind küll ainult see, et ma ei osanud serva lõigata. Edaspidi ma juba tean, kuidas seda teha, ja võibolla parandan ka neid pilte, mis on juba avaldatud. Maalidest tulid üsna head fotod, aga joonistustest tehtud fotosid ilma töötlemata avaldada polegi võimalik. Kui minu raamatu jaoks pilte vaja oli, siis vend õpetas mulle nende töötlemist, aga siis oli tegemist teise programmiga. Täna mõtlesin välja selle, kuidas fotoaparaadi juurde kuuluva programmiga jooni paksemaks muuta. Teiselt paberi küljelt läbi paistvaid jooni ära kustutada ei osanud, kuigi kunagi õpetas vend ka seda. Võibolla kahe erineva programmiga kõiki samu asju ei saagi teha. Tol korral olid pildid skänneeritud, nüüd pildistatud. Teine vend arvas, et skänneriga saab kunstiteoseid natuke paremini arvutisse sisestada. Teiselt poolt võtaks skänner kodus liiga palju ruumi ja sinna joonistusvihikute sisse toppimine võiks neid lõhkuda. Ja fotoaparaadil on lisaks skänneri funktsioonile ikkagi ka ruumiliste objektide pildistamise funktsioon, mida skänneril ei ole. Filmida saab temaga ka, aga seda ma ei taha eriti teha, filmide säilitamiseks pole kuskilt mälu võtta. Ise pole ma selle aparaadiga ühtegi filmijuppi teinud. Vend paar tükki tegi. Filmimist sai proovitud juba kunagi Ameerikast vennale ostetud aparaadiga, nii et see poleks ka uus harjutus. Too aparaat läks nässu sellega, et kolmas vend tahtis temaga ahjutuld pildistada, aga aparaat sulas ära.

0 vastukaja: