laupäev, juuni 04, 2011

Aasta kuues auhind

Tänasele Tartu Suve kiirturniirile minnes mõtlesin, et ma ei võta endale mingisugust eesmärki, et pärast poleks pettumust. Ja tulemus oligi kehv - sain 8 mängust 2,5 punkti, seejuures kaotasin endast tunduvalt madalama reitinguga mängijatele. Ütlesin, et nüüd mul vist langeb reiting rekordiliselt, aga ometi olen vist see aasta saanud rohkem auhindu kui kunagi varem. Rei tegi selle peale nalja, et varem ma polnud saanud ühtegi auhinda ja tänavu ühe sain. Selle peale lugesin oma blogist kokku, et tänavu olen saanud kuus auhinda. Neist viis on auhinnad hea koha eest ja täna lisandus kuues osavõtu eest, kuna auhinna said kõik osalejad. Neid turniire, kus olen auhinnast ilma jäänud, on olnud vaid ühe võrra rohkem - seitse. Lisaks olen mõni nädal mänginud ülikooli klubis, kus auhinda ei saa keegi. Eelmine aasta paistan olevat saanud 12 kuuga 5 auhinda, millest kohaauhinnad olid 4, aga madalamate kohtade eest kui tänavu.

Tänasel turniiril oli 80 osavõtjat, 8 vooru ja 15 minutit mõtlemisaega. Esikümnesse tulid:

1. Kukk 6,5 p.
2. Kasela 6,5
3. Vorobjov 6,5
4. Neff 6
5. Lauk 6
6. Kunitsõn 6
7. Päären 6
8. Dubrovin 6
9. Ladva 6
10. Vovk 6

Mina sain 71. koha. Kõige kiiremini sain võiduseisu ühe noore mängija vastu käikudega 1. e4 e5 2. Rf3 Rc6 3. Rc3 Rf6 4. Ob5 Ob4 5. d3 Rd4 6. 0-0 Oc3. Mustadega Nero Vastu kaotasin kiiresti vankri, aga sellest hoolimata tekkis väga huvitav seis: 1. e4 e5 2. Rf3 Rc6 3. d4 ed 4. Rd4 Oc5 5. Oe3 Rd4 6. Od4 Le7 7. Og7 Rf6 8. Oh8 Re4 9. Le2. Selle seisu ma kaotasin, aga hilisemas analüüsis tuli lauale musta võit. Üks mees näitas, et ta kaotas lipu käikudega 1. e4 e5 2. f4 Lh4+ 3. g3 ef. Veel näidati, et ühes mängus käidi etturiga f7-g8L, kuigi g8 ühtegi nuppu ei olnud. Mustal oli vanker h8, aga kaitsmata lipu löömise asemel ta alistus.

Auhinnaks valisin raamatu kunagisest Tartu ülikooli rektorist Kahost:


Kui tulin auhinda valimast, küsis Kolk, mis professionaal võttis. Näitasin kaant. Kolk ütles, et selle järgi saab teada, mis hea auhind on.

0 vastukaja: