pühapäev, juuni 19, 2011

Nimelised sussid

Vaatasime vanu joonistusi. Need olid muutunud tuhmiks. Vend joonistas osa pildist värskema joonega üle. Aga uue joone toon oli natuke teistsugune. Mõtlesin, et kui pilt arvutisse skänneerida, ei paista toonivahe välja. Avastasin, et kui arvuti ekraanil sõrmega tolmu sisse jooni vedada, skänneerib arvuti ka need jooned. Algul arvasin, et see kehtib ainult ühe kitsama kasti piirides, aga siis nägin, et see kast on terve ekraani suurune.

*
Jooksime võidu läbi ühe maja. Mina läksin teistest erinevat teed, sest oletasin, et see on lühem. Jõudsingi esimeste hulgas finišisse. Aga olin sattunud naiste finišisse. Pidin sealt meeste finišisse minema. Vaatasin, mis asju arhiivis on. Osade inimeste andmed kustutati sealt ära. Kanepid olid pannud välja enda nimega nahksussid, lootes, et inimesed neisse midagi panevad, aga keegi polnud pannud. Läksime vee äärde. Räägiti, et üks poiss oli ujunud kahe kilomeetri kaugusele, sinna, kus on silmapiiril saare nurk. Üks teine poiss hakkas ka sinna ujuma.

*
Olin Sveni ähvardanud, et kui ta minu kiusamist ei lõpeta, viskan teda suure kiviga. Nüüd tõi Sven selle kivi mulle, et ma teda viskaks. Aga ma ei visanud seda tema pihta, vaid vastu maad. Maapinnal purunedes valgus see poolvedela ainena laiali. Varsti selgus, et seda kivi ei tohtinud üldse võtta, sest vanaemal läks seda söögi tegemiseks vaja.

*
Olin köögis. Sealt astus läbi väike poiss, kes ütles, et talle tuli grafomaania peale. Hakkasin naerma. Poiss pidi olema selle väljendi minu käest õppinud, sest väike laps ei saanud ise sellisele mõttele tulla. Tegelikult polnud selles midagi naljakat.

*
Läksin pärast jõule spordikooli. Maleklassi ukseni ma ei jõudnudki, sest enne tuli vastu Tulva moodi mees, kes ütles, et see on kinni. Ma ei hakanud oma silmaga vaatama minema, kas uksel on silt, vaid pöörasin kohe ringi. Ütlesin, et homme on turniir, kui mul oleks see kohe meeles olnud, ei oleks ma täna siia tulnud. Kuna see mees polnud päris Tulva näoga, siis võibolla ta siiski polnud tema, vaid ainult teeskles.

*
Henn näitas raamatust maleülesannet. Liigutasin nuppe. Henn püüdis keelata. Ütlesin, et ma näen küll, et see pole lahendus, aga ma võin mõelda. Henn hakkas nutma ja läks isale kaebama. Varsti tuli laua juurde rohkem rahvast. Ütlesin, et ma olen selle ülesande varem kaks korda ära lahendanud, aga nüüd pean ikkagi otsast peale lahendama. Paistis, et Hennul oli varasemast korrast lahendus meelde jäänud.

*
Raadio mängis. Pille ütles väiksele poisile, et pärast ühe saate lõppu tuleb raadio kinni panna, sest siis räägivad seal alati tädid. Ta hakkas naerma ja parandas, et rumalad onud.

0 vastukaja: