teisipäev, juuni 07, 2011

Sääsed ventileeritud õhus

Ajalehes ilmus järjekordne artikkel autistist, aga ta on minust mitmes punktis vähem autistlik. Tema joonistab reaalseid objekte, mina põhiliselt fantaasiapilte. Temas tekitab inimestevaheline suhtlemine kadedust, mulle ei meeldi isegi suhtlemise sõna. Tema ütles, et talle rahva ees esineda eriti ei meeldi, mulle ei meeldi üldse. Tema kohta kirjutati, et ta jätab teistele inimestele lihtsalt rahulikult tähelepanu pööramata, mind võib teistega rääkimine nii ärritada, et ma ei saa päev läbi tööle keskenduda ega öö läbi magada. Viimasel ajal on und rikkunud küll rohkem sääsed. Seda, et mul laupäevasel kiirturniiril läheb kehvasti, võis ette näha. Vahepeal kaalusin kohale minemata jätmist, sest sääsed olid mitmel ööl und lühendanud. Varsti hakkavad sääsed vist kuuma kätte kõrbema, nagu võib järeldada eelmise aasta kogemustest. Ja kui nad iga öö kõrva ääres pinisevad, siis vast harjub sellega ka osaliselt ära. Kõige halvemini magasin sel ööl, kui sain maleturniiril ainult ühe punkti, sest see oli esimene sääserünnaku öö. Praegu on aasta kõige valgem kuu, aga seda ma pole mõelnud, et valgus segaks. Valgus segab rohkem päeval, kui on vaja arvutiga töötada. Kui täna kardinad ette tõmbasin, tundus, et see ei teinud mitte ainult nähtavust paremaks, vaid aitas ka kuumuse vastu. Isa ostis hiljuti oma toa tuulutamiseks ventilaatori. Ta pakkus, et seda võiks kasutada ka minu tubade tuulutamiseks, aga mul pole selle vastu huvi olnud. Mõni arvab võibolla, et mind midagi ei huvita, aga mul on tegelikult väga palju huvisid. Mõned huvid, mis nooremana olid, on küll ära kadunud. Nooremana mõjutas minu huvisid rohkem, mis olid teiste inimeste huvid, nüüd mõtlen iseseisvamalt. Koolis mulle püüti küll vahepeal isegi sisendada, et minu huvid peavad olema teistsugused kui teistel. Kui ühed klassivennad hakkasid enne tundide lõppu koju minema, et laskesuusatamist vaadata, tahtsin ka minna, aga üks neist ütles mulle, et ma nagunii ei vaata. Ma oleksin vaadanud küll, aga selle lause peale jäingi kooli edasi. Aga minu huvide erinevus klassikaaslastest väljendus ka selles, et kui korraldati ülekooliline talispordivõistluste tulemuste ennustamise võistlus, siis olin oma klassist ainuke, kes osales.

0 vastukaja: