esmaspäev, juuli 11, 2011

Hakkan iga päev helistama

Sain endale mobiiltelefoni. Ükskord olin Peebule helistanud, et tahan talle raamatut kinkida. Selle oli ta ka kätte saanud. Nüüd helistasin, et tahan kinkida järgmist raamatut. Peep ei vastanud midagi. Panin telefoni taskusse. Siis kuulsin sealt nõrka häält, mis tähendas, et kõne jätkus ja Peep hakkas rääkima. Võtsin telefoni uuesti välja, aga osa jutust oli juba kaotsi läinud. Telefonist tuli nii vaikne hääl, et tänaval kõndides poleks see taskust kõrvani jõudnudki. Mõtlesin, et kui ma Peebult vastust ei saa, helistan kuu aja pärast uuesti. Vastu oleks võinud võtta ka tema naine. Siis oleksin öelnud, et vana klassiõde võttis vastu. Lauatelefoniga oli olnud raske rääkida ja olin helistanud harva. Oma mobiiltelefoniga oli palju kergem. Mõtlesin, et hakkan sellega iga päev voodist teki alt kellelegi helistama. Sealhulgas helistan Helinale. Helinal oli juba varem mobiiltelefon, mistõttu ta ei saanud arvatavasti aru, miks minul on raskem helistada kui temal. Alles nüüd tuli mulle meelde, et mobiiltelefoniga rääkimine põhjustab ajukasvajat. Aga ma tegin muudki tervistkahjustavat. Läksin telefoniga teise tuppa. Keerasin selle klaviatuuri lehti, kuni jõudsin leheküljeni, kus oli hääle valjemaks keeramine. Kui seda nuppu vajutasin, ei kerkinud nupp enam üles tagasi. Kõnede ajal oleks olnud vaja kohe häält kõvemaks keerata, aga kui nupp oli nii kaugel lehel, võttis selleni jõudmine palju aega. Telefon kordas kõne lõppemisel, mida ma olin mõelnud. Ma polnud seda suuga öelnud, järelikult oskas aparaat mõtteid häälepaelte või aju võnkumise järgi kuuldavaks muuta. Läksin näitasin Joosepile, et see on telefon. Selle järgi sõna õpetamine oli eksitav, sest enamus aparaate olid teistsugused. Aga kui Joosep suureks saab, pidid juba kõik telefonid sellised olema, seega võis õpetada.

*
Kõndisin Sõpruse silla trepist üles. Seal seisis inimene, kes pani käed kaareks ja käskis teistel selle alt läbi minna, öeldes, et see on armastuse sild. Minu ees kõndija läks ka. Aga mina selle asemel käratasin, et miks siin peab alati mingi jama toimuma. Vahel oli seal seisjaid rohkemgi olnud. Silla peale ehitati kaar ja selle alla horisontaalne tee. Nõuti, et kõik abielumehed peavad seda mööda sõitma.

0 vastukaja: