laupäev, september 24, 2011

Kultuurvõililled

Kirjutati, et need inimesed, kes on laenu võtnud, ei saa raha tagasi, sest nad on laenanud endalt. Mul oli ka 200 marka laenu võetud ja see hoiatus võis puudutada ka mind. Ma ei olnud kindel, kas ma pean raha tagasi saama või tagasi maksma. Markades laenu ei saanudki tagasi maksta, sest nagu Eesti, oli ka Soome läinud üle eurole. Aga mõtlesin, et tegelikult ei ole Euroopa Liidul ühist raha, sest palgad ja hinnad on erinevates liikmesriikides erinevad, seega on neis raha kurss erinev. Mõtlesin sellest kirjutada. Panin tähele, et ajalehed on hakanud kirjutama Euroopa Liidust idapoolsetel lehekülgedel. Sellega paistis olevat ridade vahel kirjutamine tagasi tulnud ja taheti vihjata, et Euroopa Liit on uus Nõukogude Liit. See andis lootust, et ta laguneb. Seisin Venemaa piiril, murdsin puid ja lasksin neil mäest alla Venemaale veereda. Seejärel tahtsin ronida Eestisse tagasi. Aga see oli raske, sest mäeküljel varises jalgade all liiva. Lõpuks sain mäe otsa tagasi. Siin oli lagi nii madal ja ruum nii väike, et ei saanud midagi teha. Teised hakkasid mäest alla Venemaale laskuma. Hoiatasin, et sealt ei saa enam tagasi. Nad uurisid seal minu murtud puid. Olin vaadanud, et kedagi veerevatele puudele ette ei jää, aga hakkasin kartma, et võibolla mõni mulle märkamatu inimene seal siiski oli. Teised leidsid ühe puu alt tervelt kaks laipa. Püüdsin iga hinna eest ärgata.

*
Vaatasin kummaliste võilillede põldu. See oli imelik, et võililled veel sügisel õitsenud olid. Aga need olid mingid kultuurvõililled, mis pärast õitsemise lõpetamist ei näinud äraõitsenud võilillede moodi välja. Algul ei olnud nende lehed ka nagu võilillelehed, aga lõpuks nad muutusid sellisteks. Ütlesin, et vanasti lilli kasteti, aga nüüd väetatakse. Tahtsin lisada, et vanasti võilillelehed kasvades lõhenesid, aga nüüd lõigatakse lõhed sisse kääridega. Aga seda ma ei saanud öelda, sest bioloogia loeng hakkas pihta. See toimus bioloogia klassis. Tahtsin istuda uksepoolse rea teise pinki Sandri kõrvale. Aga Sander nihkus pingi sellesse poolde, mille juures mina seisin. Paistis, et ta tahtis Lauri N. jaoks ruumi teha. Lauri istus siiski kolmandasse pinki. Läksin teise pingi teisele küljele, aga nüüd istus Sander sinna poolde ja ajas mind eemale. Istusin kolmandasse pinki. Mõtlesin, et kui Sander mind järgmine kord ka ära ajab, kui mina temast enne kohale jõuan, siis ütlen, et mina istusin uksepoolse rea teises pingis juba esimeses klassis. Oli teada, et tänapäeva õppejõud kasutavad loengu jooksul mõned korrad ingliskeelseid sõnu. Kui praegu alanud loengus seda tehtud oleks, siis ma oleks röögatanud: "Rääkige eesti keeles!" Õppejõud oleks teinud sellest arvatavasti skandaali, mis oleks ulatunud ajalehtede eespoolsetele lehekülgedele.

0 vastukaja: