laupäev, september 10, 2011

Neljandas voorus kahisin oda

Turniiri kolmandas voorus kaotasin Trohhalevile ja neljandas võitsin Sirpi. Kaotanud olen kahele endast vanemale ja võitnud kahte endast nooremat. Turniiril on 45 osavõtjat, kellest mina olen turniirieelselt paigutuselt 15. Ütlesin, et mul on uskumatult kõrge paigutus, esimeses kolmandikus, see tuleb vist vanusest. Karba vastas, et ei tule vanusest, aga ei öelnud, millest siis. Pakkusin ise, et võibolla sellest, et olen vähe võistelnud ja seetõttu vähe reitingut maha mänginud. Kiirmale reiting oli korraks juba pika male omast kõrgem, aga on kõvasti langenud. Eile oli päevakeskuses toimunud tavakohane kiirturniir. Selle oli võitnud Trohhalev, vist kaheksa osavõtja hulgas. Minu tänase mängu kohta ütles Trohhalev, et avangut mängisin hästi, aga edasi jäin liiga passiivseks, ma oleks pidanud tegema käigu Rf6-e4. Pärast võtsin ise kokku, et eile mängisin liiga aktiivselt, täna liiga passivselt, mõlema tagajärg oli, et jätsin midagi ette. Mulle vastati, et siis on vastasel ainult korjata. Ütlesin, et ei, ma ei jätnud ette ühe käiguga, vaid kombinatsiooniga. Sirbi vastu ma midagi ette ei jätnud, vaid kahisin teadlikult. Kõigepealt pakkusin etturikahingut, mida vastane ei võtnud vastu. Seejärel kahisin h6 oda, mille löömise järel paistis vastase seis päästmatu olevat ja pääsu ta ei leidnudki. Sirp jäi mängule kõvasti hiljaks. Avakäigule hilines ta mõned minutid. Kui esimene käik oli tehtud, läks ta sööma, mis võttis kõvasti aega. Kuna mul oli aega rohkem, valisin sellise avanguvariandi, kus jääb rohkem nuppe lauale ja tuleb seetõttu rohkem mõelda. Karba ütles pärast, et vastane sai avangus nupud päris hästi välja. Vastasin, et me mängisime teooria järgi. Kuigi seda avanguvarianti olen suhteliselt vähe mänginud, on teooria vanast ajast meeles. Ja kuna suurmeistrite mängudes esineb seda sageli, siis partiisid järgi mängides olen seda ka paratamatult näinud. Neljanda vooru partii võib lugeda vist senistest minu turniiri parimaks. Mängisin 13. laual, mis oli ühepunktiliste esimene laud. Liidrid olid Vorobjov ja Metsalu. Vorobjov võitis kolmandas voorus mõlemapoolse ajapuudusega vankrilõppmängus Seljodkinit. Seljodkinil oli ettur rohkem, aga vastane hakkas lippu minema. Lõpuks kukkus Seljodkini aeg. Mängujärgses analüüsis jõuti viigini.

0 vastukaja: