neljapäev, september 29, 2011

Olukord kosmoses

Vaatasime taevakaarti. Räägiti, et Maitäht on esimene täht, mis hakkab jõudma kaardi servajooneni. Ei ole teada, mis siis saab, kui ta sinna jõuab. Võibolla läheb ta teisele poole joont, aga võibolla põrkab tagasi. Lisaks ähvardas esimest korda kahe tähe kokkupõrke oht. Need tähed asusid kaardi keskosas. Kokkupõrge oleks muutnud olukorda kogu kosmoses. Viimasel ajal oli juba hulk rubiine kokku põrganud. Varasematel aegadel polnud kunagi midagi kokku põrganud. Arvati, et kokkupõrgete põhjus on selles, et inimesed saadavad kosmiliste objektide uurimiseks välja raadiolaineid ja need lained võivad asju kokku lükata. Vanasti arvasid inimesed, et maailm on ainet täis. Alles kui nad hakkasid kosmost lähemalt uurima, nägid nad, et tähtede vahel on palju tühja ruumi.

*
Istusin ühe klassivenna kõrvale. Ütlesin, et kui ta prahi maast üles korjab, siis saan temaga hästi läbi, aga kui ei korja, siis halvasti. Ta ei korjanud. Täna koguneti kooli minu sünnipäeva tähistama, aga võisin kõigiga tülli minna. Üks teine klassivend ütles, et ta tunneb ühte lõhna.

*
Läksin ajaloo tundi. Lähenes viimase klassi lõpp ja õpetaja oli lasknud mul eelmises tunnis teistest eraldi kontrolltööd kirjutada, kuna mul oli vähe hindeid. Nüüd sain kontrolltöö tagasi. Olin vastanud kõikidele küsimustele, aga õpetaja oli kõiki vastuseid parandanud ja pannud hindeks kahe. See oli mul ajaloos teine kaks järjest. Varem olin selles aines ainult viisi saanud ja seda ülikoolis õppinud. Ma ei hakkanud parandusi lugema, vaid hüüdsin: "Mida see tähendab, mul olid kõik vastused õiged!" Õpetaja kommenteeris minu hinnet: "Simo ei allu ka enam kontrollile." Ma olin aasta otsa kahtlustanud, et tunniplaanis on üks tund rohkem kui mul on päevikusse märgitud. Eelmine nädal olin saanud teada, et selliseid tunde on isegi kaks. Mul oli olnud märgitud reede viiendaks tunniks inglise keel, mis oli minu päevikus viimane ja seetõttu olin iga kord pärast seda koju läinud. Nüüd olin teada saanud, et kuues tund on mingi Kasemaa aine ja pärast seda tuli seitsmendana veel teine inglise keel. Ma ei olnud kindel, millise Kasemaaga oli tegemist. Inglise keeles oli õppimine juba alati varasemas tunnis ära antud ja nii polnud mul midagi õppimata jäänud. Sellepärast, et inglise keeli oli samal päeval kaks tükki, oligi minu tunniplaani viga tulnud. Mulle oli kahtlane küll tundnunud, et ma reedeti alati esimesena koju minema hakkasin. Eelmine nädal olin esimest korda Kasemaa tunnis käinud. Nüüd pidi algama uus Kasemaa tund. Ma olin kõik eelmisel nädalal selles tunnis üles kirjutatu ära unustanud, aga nüüd lugesin konspekti üle. Kirjutatud oli, et urjuki keeled on üks tatari keelte haru. Urjuki keeled ja soomeugri keeltega suguluses olevad samojeedi keeled moodustavad teise jaotuse järgi ühise keelkonna. See õppeaine oli õppekavasse lisatud nähtavasti selleks, et õpilased tutvuks ka islamiga. See oli valikaine. Õpetaja tahtis mind kontrolltööd kirjutama panna, kuna mul ei olnud ühtegi hinnet. Mina ütlesin, et ma ei saa kontrolltööd kirjutada, kui ma pole aasta otsa tundides käinud. Ma käin siin niisama vabakuulajana. Hakkasin ärkama. Lamasin voodis ja mõtlesin, et öeldakse küll, et mingist vanusest hakkab inimene õppimisse tõsiselt suhtuma, aga mul läheb teist korda keskkoolis käies kõik kehvemini. Vist lõpetan kõigis ainetes kolmedega. Esimest korda viimases klassis ja ülikoolis käies õppisingi tõsiselt, aga hiljem kadus huvi ära. Või võiks täna varem üles tõusta ja õppima hakata. Ma olin kogu aeg unes näinud, et teist korda lõpueksamitele ma ei lähe. Kui neist unenägudest isale ja emale rääkisin, soovitasid nad minna. Aga mina ei suutnud õppimisse tõsiselt suhtuda, kui ma ainukesena teadsin, et ma käin teist korda keskkoolis ainult unenägudes. Lisaks ma aeg-ajalt kahtlesin, kas ma olen ikka magister. Magistritöö oli küll kaitstud, aga pärast seda pidi ülikoolis veel midagi tegema ja enne vist kraadi ei omandanud. Nende asjade tegemise tähtaeg hakkas mööda minema ja ma polnud kindel, kas ma neid teen. Olin hiljuti märkinud Facebooki oma teaduskraadiks magister artium ajaloo erialal. Aga see võis olla valeinformatsioon. Mõtlesin, et peaks minema ülikoolist järele küsima, kas mul on see kraad.

0 vastukaja: