esmaspäev, september 26, 2011

Pöörane jaaniõhtu

Ühel aastal läksime jaanilaupäeval Peedu kirjanike suvilasse. Et vihma sadas, hakkasime tegema jaanituld endises Kaburite korteris, kus oli kamin. Kirjutasin seal kirjutusmasinaga üles, mis teised rääkisid. Eile tõin selle paberi koju. Ema ütles seda lugedes, et see on nagu "Seitse venda". Kuigi mina olen peres teine laps, on juba minule nime pannes võetud eeskujuks nimetatud raamatut. Seda jaaniõhtut tähistasimegi seitsmekesi - isa, ema ja viis venda. Eile pabereid sorteerides oli jälle koos seitse inimest - viis venda ja kaks vennapoega. Jaaniõhtu protokoll on selline:

Henn: Ega see elekter, mis meil on, on ka tasuta. See asi põleb mul käes ära koos viineritega.
Klaus: Ei jälgegi küpsemise protsessist. Sul läheb lõhki. Toomas, sina tahad tuld teha.
Toomas: Klaus, sul on nägemishäired.
Henn: Toores nagu purikas.
Tõnu: Henn tule eest, ma tahan ka küpsetada. Henn on hulluks läinud, pöörane.
Klaus: Kui mul viiner sisse kukub, siis ma lasen.
Tõnu: Ma ei taha käest ilma jääda, käsi põleb ära.
Toomas: Kus ühisnuga on? Mul on taskunuga.
Tõnu: Ema, võta oma sall tulest välja.
Henn: Ja Toomas nutab nurgas.
Ema: Kas te noa ka ära põletasite või?
Toomas: Henn, nägid, mida Tõnu tegi üldse või?
Ema: Mina või?
Klaus: Uue oksa uuele viinerile.
Henn: Toomas, inimeste poole ei tehta sellist liigutust.
Tõnu: Nii, ma istun keskele. Vanaema kinkis selle sulle.
Klaus: Ma mäletan, et see oli keegi minu klassist.
Henn: Juba tilgub.
Tõnu: Henn, sul tilgub juba ila.
Toomas: Henn, kui sul rasv tilgub, siis on juba hea.
Ema: Arvestage, et meil oli kaasas poolteist pätsi leiba ja üks on juba söödud.
Toomas: Mis te korrutate?
Tõnu: Sellepärast, et see oli kordamist väärt.
Toomas: Iga päev keegi suitsetab maailmas. Ma arvan, et Toomaid on vähem kui Toomaseid.
Ema: Ma tõin teile Sikemäe väikesi puid ka.
Tõnu: Sa panid sinna, kus ma küpsetada tahan.
Henn: Ma pean kõrvaklappe kasutama.
Klaus: Jaanipidu.
Toomas: Mina magan lohkvoodis, kasvõi ilma linata.
Klaus: Näed, see on teeneline ork.
Ema: Isa teeb õues üksinda vihma käes tuld, õigemini suitsu.
Henn: Henn, sulle on ka morssi.
Ei saa, ma pean hoidma sinu jorssi.
Toomas: Ära tee, mul on siin säde otsas.

0 vastukaja: