esmaspäev, oktoober 31, 2011

Eksamiks pildi kujunemine

Õppisin ülikooli ajalooeksamiks. Ma ei lugenud otseselt selle eksamiga seotud osa, vaid lihtsalt ajalugu. Lootsin, et kui ma võimalikult palju ajaloo kohta loen, tekib mul vajalik pilt. Aga eksamini oli jäänud ainult kaks päeva ja selle ajaga ei oleks kõike loetud jõudnud. Isegi olin ma valmistunud üheks eksamiks üle poole sessiooni ajast. Kõikideks teisteks eksamiteks valmistumiseks jäi kokku vähem aega. Lugesin, milliseid teoseid Marx oli kirjutanud. See nimekiri oli koostatud seisuga, kui tema tegevus ei olnud veel lõppenud ja kõige tähtsamad teosed olid veel kirjutamata. Üks raamat oli "Kogu tõde mammutitest". Teine oli uurimus unenägude kohta. Marx oli kõigepealt kogunud kokku 1000 unenäokirjeldust ja seejärel nende kui terviku kohta järeldusi teinud. Kuna ta oli esimene unenägude üleskirjutaja, siis tal tuli nende kirjeldamiseks alles meetod leida. Minul oli selle poolest lihtsam.

*
Oli esimene september. Me olime kooli lõpetanud, aga meil pidi toimuma täna koolimajas klassi kogunemine. Esimesena nägin Arieli, kes jäi nagu minagi fuajees seisma. Saabus veel mitu klassikaaslast, kes kõik seisid ühekaupa. Lõpuks üks ütles, et kellegagi rääkida ei ole. Selle peale ütlesin mina, et siin on juba mitu inimest, see ongi kogunemine. Läksime kõik koos ruumi 102. Seal olid esimesse klassi minejate jaoks laudadel õpikud ja töövihikud. Mulle tuli meelde, et erinevalt eelmisest korrast ei ole ma seekord koolimaja kasutamise eest maksnud. Lepingut ei olnud sõlmitud. Aga me võisime öelda, et vaatame niisama majas ringi.

0 vastukaja: