teisipäev, oktoober 04, 2011

Õpetused vaimude kohta

Keevitamist ja päikest ei tohi palja silmaga vaadata. Täna Kaunase puiestee suunas kõndides nägin midagi laterna taolist, mis pimestas juba väga kaugelt ja oli sama hele kui keevitamine. Mis see täpselt oli, selles ma selgust ei saanud. Aga kuna natuke seda siiski uurisin, olid silmad pärast ikkagi valusad. Ükskõik kas see tuli valgusest või enesesisendusest. Täna mulle meenus lapsepõlves enesesisenduseks kasutatud laulurida "Aga mulle siiski ükstaskõik on see, ei mu rõõmsat südant miski kurvaks tee." Enesesisenduse või autosugestiooni mõistet ma tol ajal võibolla ei tundnud, aga enesesisendust kasutada oskasin sellest hoolimata. Selleks sobis ka "Mustast kaptenist" loetud laulurida "Ei karda surma kuradit". Tol ajal mulle vist küll ei meeldinud, kui selle raamatu kohta öeldi "Must kapten", sest mulle oli varem tuttav selle teine pealkiri "Lendav hollandlane". Panin tähele, et Kelam tuleb alati külla siis, kui seda raamatut loen. Ja pärast seda, kui raamat sai omanikule tagasi viidud, ei olegi ta enam külla tulnud. Raamatut laenati küll hiljem minu nooremate vendade jaoks ka, aga siis ta ka ei tulnud. Nooremate vendade ajal vaatasin seda raamatut korraks uuesti ja olin üllatunud, et ta nii primitiivne on. Aga kui pikalt oleks lugenud, võibolla oleks uuesti meeldima hakanud. Esimesest lugemisest on mälestused siiamaani head. Päris lõpuni ma ei lugenud. Lõpu lugesin ära, aga osa jätsin vahele. Ajalehtedest jääb iga päev suurem osa vahele. Mõni päev ma ajalehti ei loegi. Blogis kirjutamise vahele jätmine on palju vähem tõenäoline. Tegelikult kui ma ei loe värskeid lehti, loen tõenäoliselt vähemalt 19. sajandi omi. Kui ma just haige ei ole või kui ei ole pikka maleturniiri. Malega tegelemist võib ka haiguseks pidada. Minu isa ütles ükskord, et kõik asjad on haigused, aga Olesk vastas, et kõik ei ole. Võibolla on kogu maailm haige. Miks peab üks loom teist sööma? Igiliikuri leiutamine oleks ka see, kui püüda kaotada söömisvajadust. Aga söötma peab isegi esivanemate hingesid. Grenzsteini ühes luuletuses on öeldud, et ka vaimud annavad üksteisele suud. Koolis õpetati, et vaimud on igavesti janus ja nendega kokkupuudet tuleb vältida.

0 vastukaja: