pühapäev, november 20, 2011

Õpik korraga

Astusin sisse bioloogia klassi ja istusin tagumisse pinki. Õpetaja ütles mind nähes, et on üks inimene, keda ta tahab kohe tervitada, sest ma näitan alles esimest korda õppeaasta jooksul nägu. Oli õppeaasta viimane tund. Ütlesin, et ma ei saanud varem tundides käia, sest ma kirjutasin juba sügisel tunniplaani vigaselt üles ja ei teadnud, et bioloogia tunnid ka toimuvad. Vahepeal mul küll tekkis kahtlus, et bioloogia võib tunniplaanis olla, aga kooli jõudes läks mul see alati meelest. Küsisin, miks keegi mu tähelepanu ei juhtinud, et bioloogia tundides tuleb ka käia. Õpetaja võis mõelda, et kas ma siis ei näinud, et teised jäävad minust kauemaks kooli. Aga ma läksin alati üksi koju ja kedagi ootama ei jäänud. Ütlesin, et ma loen õpiku läbi ja vastan kõik ära. Kui päev läbi ühte õpikut lugeda, saab selle ruttu läbi. Mõtlesin ka kõik teised selle klassi õpikud enne õppeaasta lõppu läbi lugeda. Õpetaja andis mulle biloloogia õpiku. Läksin koju. Kodus hakkasin esimesena lugema siiski ingliskeelset 20. sajandi ajaloo leksikoni.

*
Olin bioloogia tunnis. Hakkasin lugema õpikut, mille õpetaja mulle oli andnud. Oli juba uus aeg, aga selles klassis oli ikka veel kasutusel nõukogudeaegne õpik, kus enne tiitellehte oli õpetus, kuidas raamatut hoida. Tiitellehe pöördelt vaatasin, et õpik on inglise keeles. Aga see oli siiski tõlge. Kui ma oleks alustanud lugemist tiitellehelt, oleksin näinud eesti keelt. Üks klassivend nuttis, et tal silm veritseb, veri ei jää kuidagi seisma. Ta kartis, et jookseb verest tühjaks. Tal oli varem ka vere hüübimisega probleeme olnud. Aga õpetaja ütles, et silma veritsemine ei ole midagi ebatavalist. Mina soovitasin sellele klassivennale, et ta läheks wc-sse jooma, et pisarate voolamisest tekkivat vedelikukaotust kompenseerida. See klassivend tuli tagant pingist minu pinki. Ta ajas minu õpiku peale vedelat toitu. Küsisin, kust õpikust ma nüüd õpin.

0 vastukaja: