pühapäev, jaanuar 01, 2012

Tähtis on eesti keel

Tulin voodist välja ja läksin suurde tuppa. Seal oli üks mees otsinud välja ja mängima pannud ühe plaadi, sest sellel oli isa sõnadega laul sellest, et Petserimaa tuleb Eestile tagasi anda. Mina seda küsimust kõige tähtsamaks ei pidanud. Läksin oma tuppa ja hakkasin lugema ajalehte. Seal intervjueeriti ühte poliitikut. Ta ütles, et hetkel on kõige tähtsam keskklass. See oli mõttetu tuulenuusutaja jutt, et üks päev on tähtis keskklass ja teine päev midagi muud. Kui olin intervjuu lugemise lõpetanud, ütlesin, et ei olnud mingit mõtet seda intervjuud avaldada, sest selles ei olnud ühtegi mõtet. Keerasin eelviimaselt leheküljelt viimasele. Seal oli artikkel eesti keele asemel inglise keeles. Tõnu ütles, et isa oli öelnud, et selle artikli oleks saanud lühendada viiele lausele. Kui olin artikli lugemise lõpetanud, ütlesin, et ma olen isaga nõus, isegi viis lauset oleks liiga palju. Ütlesin, et eesti keel on tähtsam kui õiguslik järjepidevus. Me tõlgime põhiseaduse inglise keelde, aga peame sellest kinni.

0 vastukaja: