pühapäev, mai 13, 2012

Ajamasina rike

Paide prügikasti juures tiirles kajakaparv. Nad taheti laiali ajada. Enne tahtsin kajakaid pildistada. Võtsin toast riiuli pealt fotoaparaadi. Aga kajakad ei jäänud pildile peale. Vaatasin kolm pilti järjest läbi, aga kajakaid ei olnud ühelgi. Ütlesin Pillele, et see on uus fotoaparaat, sellega on selles ajas vähe pilte tehtud. Tulevikus on rohkem.

*
Läksin hambaarsti juurde. Ta tahtis mind kohe ära saata. Ütlesin, et ta enne mu hambaid vaataks. Ta hakkas vaatama nii, et ma seisin püsti. Kui kolmveerand suust oli vaadatud, ütles ta, et mu hambad on terved. Tuletasin meelde, et üks veerand on veel vaatamata. Aga sealt ka ühtegi auku ei leitud. Mõtlesin, et võibolla ma pingutan hambaloputusvedeliku tarvitamisega üle. Ärkasin hommikul kodus. Loeti uudiseid, et nii nagu kohe ennustati, ei muutunud maailmas sellest midagi, et Venamaa Alžeeriat pommitas. Ameerika suhtus Venemaasse ikka sama moodi. Mõtlesin, et lõpetan töö tegemise ja maleturniiridel osalemise ning hakkan selle asemel päevad läbi teistkordseteks keskkooli lõpueksamiteks õppima. Kui ma nendeks nüüd õppima hakkan, siis saan need veel tehtud, kuigi olen kõigis ainetes maha jäänud. Seni olin reedeti koolist puudunud, et malet mängimas käia. Ma oleks tahtnud bioloogia õpiku läbi lugeda, sest ei olnud sel õppeaastal üheski bioloogia tunnis käinud. Aga mõtlesin, et ma õpin esialgu ainult neid aineid, milles eksamid tulevad. Eksameid pidi olema viis tükki ja umbes võis aimata, mis ainetes. Kindlasti pidid olema eesti keele, inglise keele ja matemaatika eksamid. Võibolla ka füüsikas. Sundisin ennast voodist välja tulema, kuigi pooleldi veel magasin. Ma jõudsin õppimisega alustada juba enne koolipäeva algust ja kavatsesin jätkata päeva lõpuni. Mõtlesin, et kõigepealt hakkan õppima neid eksamiaineid, mille tunnid täna on, siis on õppimisest juba täna kasu. Läksin suurde tuppa ja ütlesin, et sel kuul ma tööd ei tee, sest hakkan lõpueksamiteks õppima. Ema küsis, kumba Klaus ei teinud, kas ei õppinud või ei käinud koolis. Vastasin, et ta ei käinud koolis, aga õppis paremini. Ema ütles, et Klaus valetas oma hinded paremateks. Rääkisin, et tegelikult ma ei pea üldse lõpueksameid tegema, sest ükskord juba tegin neid. Isa küsis, kas eelmine aasta. Vastasin, et juba aastal 1995. Hiljem hakkasin teist korda keskkoolis käima, nagu kogu minu klass. Ma ei saa üldse aru milleks see vajalik on. See on mingi ajamasina rike. Läksin oma tuppa tagasi. Mõtlesin, et klassikaaslased ei ole arvatavasti veel eksamiteks õppima hakanud. Praegu oli umbes 24. mai. Eksamid pidid toimuma juunis ja kestma kuu lõpuni.

0 vastukaja: