reede, mai 04, 2012

Nõiutud laud


1. Trohhalev 6 p.
2. Peebo 5,5
3. Harujõe 5
...
7.-10. Runnel jt. 3,5
...
16 osavõtjat, 7 vooru, 15 minutit.

Soendus:
Runnel-Kääp 1:0
Runnel-Põvvat 0:1

Turniir:
Runnel-Marksoo 1:0
Raidväli-Runnel 1:0
Runnel-Ivainen 1:0
Peebo-Runnel 1:0
Runnel-Solovjov 0,5:0,5
Ojaste-Runnel 0:1
Trohhalev-Runnel 1:0

Tänase turniiriga tähistati minu 35. sünnipäeva ja veel rida sünnipäevi. Mitmel inimesel korraga sünnipäev oli, ei jõudnud ma kokku lugeda, sest õnnitluskõne ajal lõpetasin soendusmängu. Üks sünnipäevaline oli kirikabe maailmameister Lätt ja üks endine Tartu meister Seljodkin. Täna oli selline päev, kus kaks maailmameistrit oli korraga kohal. Lisaks öeldi veel, et Kõiv on sõudmises suurmeister, mis ei olnud mulle varasemast meelde jäänud. Minul spordis sellega võrreldavaid tulemusi ei ole, aga Eesti rekordi omanik peaksin olema vähemalt avaldatud unenäokirjelduste arvult. Mõni arvab, et unenäokirjeldusi ei tasu avaldada, aga minul nende avaldamine teeb tuju paremaks. Üks kuulus psühholoog ütles, et selliste üleskirjutuste järgi on kaugemas tulevikus hea vaadata, mis olid selle ajastu probleemid. Tänase turniiri suurim probleem minu jaoks oli teine laud. Kõik kaotused sain teisel laual. Turniiril kolmele meistrikandidaadile ja lisaks soendusmängus Põvvatile, keda ma muidu olen enamasti võitnud. Soendust tegin tund aega eile ka kodus, analüüsides ühte oma varasemat partiid, selleks kulus mul umbes üks tund. Täna tahtis üks kirjanik minuga kolmveerand tundi juttu ajada, et ta saaks valmistuda näitemängus maletaja mängimiseks. Aga ma saatsin talle juba eile kirjaga 550 enda blogis avaldatud maletajate ütlust, mispeale ta ütles, et kirjas oli nii palju pärle, et kokku saada polegi esialgu vaja. Ise malet mitte mängijana ta kõigest polnud siiski aru saanud ja võibolla mõnel teisel päeval peab veel seletama. Kokku saamise korral oleksin talle pakkunud laenuks ka "Maleaabitsat", et ta algõpetuse läbi loeks. J. Lomp on lugenud selle raamatu nii vana kui ka uut trükki ja ütles, et trükivigu pole uue trüki jaoks ära parandatud. Üleval toodud postkaardi andis mulle täna Lomp. Ise ta turniiril ei osalenud, aga tuli kohale postkaarti tooma. Maailmameister Lätt kabeturniiril samuti ei osalenud, vaid tuli ainult sünnipäeva tähistama ja juttu ajama. Vaatasin ka kabeturniiri tabelit ja jäi meelde, et maailmameister Kuusk jagas 1.-2. kohta. Teine koha jagaja oli selline, kellega ma pole malet mänginud. Tänase mängupäevaga olen enam-vähem rahul, sest suuremaid eesmärke mul ei olnudki. Nooremana olin ma natuke nõrgem, aga eesmärgid olid suuremad, sest ma ei tundnud veel nii hästi oma võimete piiri. Kui Marksoo kuulis, kui vanaks ma sain, ütles ta, et kuidas aeg lendab, alles olid minu isa ja ema pulmad. Marksoo teatas kõigile osavõtjatele seda, et praegu möödub ümmargune arv aastaid sellest, kui Kerest hakati suurmeistriks nimetama. Ta lisas, et võibolla sünnipäevalised sellepärast nii tugevad ongi, et nad on sellistel kuupäevadel sündinud.

0 vastukaja: