reede, mai 11, 2012

Pilve peal ei saja vihma

Kui läksin välja, soovitas isa mul mütsi pähe panna, kuigi oli 19 kraadi sooja. Rohkem oleks olnud mõtet soovitada vihmavarju, sest vihma tibutas. Poole tee peal muutus see paduvihmaks ja sain märjaks. Õnneks läksin kohta, kus ma võtsin riided seljast ja sain ennast käterätiga kuivatada. Kui koju tagasi tulema hakkasin, ei olnud riided ära kuivanud, aga mind toodi autoga. Muidu oleks võinud külm hakata, sest puhus kõva tuul. Vihma enam ei sadanud ja suurem osa taevast oli selge. Praegu aknast välja vaadates oleks nagu jälle pilvisemaks läinud. Minu viimases raamatus on erinevates luuletustes kasutatud nii väljendit "pilvede all" kui ka "pilvede peal". Täna ilmus ühe rektorikandidaadi raamat. Tõin seda koju kaks eksemplari. Vahepeal mõtlesin oma viimasest raamatust kõik eksemplarid välja osta, aga ma pole seni ostetud eksemplaregi lõpuni kinkinud. Vahepeal oli see raamat kirjastusest otsas, aga siis mingi asutus pandi kinni ja saatis varud tagasi. Tegelikult ma ei tea, kui palju seda kirjastuses praegu on, võibolla kõige ostmiseks põhjust ei olegi. Täna poes valisin kaupa selle järgi, mis on odavam. Varem olen saia ostes vaadanud hoopis, milline sort on kallim, sest emale maitsevad kallimad sordid paremini. Mina erilist erinevust ei märka. Leivasortide osas on minu meelest maitsete erinevus suurem. Leiva puhul ei tule kallimat valida, sest kallid on peenleivad, mis meie peres kellegi lemmikleib ei ole. Aga meil tuntakse rahvajuttu sellest, kuidas keegi peenleiba eriti heaks leivaks pidas. Meie isa palves palutakse igapäevast leiba, mitte ebatavalist leiba. Igaöine uni on tähtis nagu igapäevane leib. Täna hommikul ma mäletasin ühte unenägu üsna hästi, aga malet mängides läks ta suuremalt jaolt meelest. Malemäng oli üldse väsitav.

0 vastukaja: