esmaspäev, juuni 11, 2012

Pimedad ministrid

Kulbok oli peaminister, aga astus tagasi. Pärast tagasiastumist andis ta kolmele oma valitsuse pimedale ministrile peksa. Ta sai üksi kolme peksta, kuna pimedad ei näinud vastu hakata. Olin ka selle valitsuse minister olnud. Seisin õhtul toas kahe ukse vahel, et kui Kulbok tuleb ühest uksest mulle peksa andma, siis põgeneda teisest. Kulbok pidas enda valitsemisaega ebaõnnestunuks. Süüdlasteks pidas ta pimedaid ministreid, sest need ei pidanud enamuse pimedate rahvusluse passiivsust probleemiks. Muidu arvati, et pimedate hulgas on palju intelligentseid inimesi. Aga võibolla nad siiski nii intelligentsed ei olnud, nagu algul oli arvatud. Võibolla Kulboki arvates rahvuslus pidi seisnema eurovastasuses. Eesti ei olnud tema valitsusajal Euroopa Liidust välja astunud ega euro kasutamisest loobunud. Kulbok oli saanud peaministriks sellepärast, et tema juhitud valimisliit, mis parteide kõrvale moodustati, oli saanud kõige rohkem hääli. Valimisliidu üks moodustajatest oli pimedate organisatsioon. Ma ei lahkunud majast läbi poe, vaid ringiga. Kulbok kirjutas pärast tagasiastumist, et tähtis ei ole säilitada võimu, vaid oskused. Aga kui ta polnud osanud edukalt valitseda, siis ta oskused vast nii suured ei olnudki. Esimese valitsemisaja ebaõnnestumise tõttu ei olnud tal lootust enam teist korda elus peaministriks saada. Kuigi ma olin olnud minister, ei mäletanud ma ühtegi valitsuse istungit, vaid ainult valitsuse tegevuse kohta ajalehest loetut. Ja seda ka rohkem valitsuse lõpu kohta. Vaatasin oma blogi. Seal oli üks käsklus muutunud ingliskeelseks. Nähtavasti sellepärast, et blogi pakkujad olid asendanud ühe käsusõna teisega ja seda ma polnud veel tõlkinud. Ülejäänud käsud olid eestikeelsed, aga see ei jätnud blogist head muljet, kui ingliskeelseid hulgas oli. Kõiki sissekandeid korraga vaadates ingliskeelset sõna ei olnud, aga üksikut postitust avades oli.

0 vastukaja: