esmaspäev, september 24, 2012

Male koolidesse

Jälle ühest blogist oli viide minu blogile kustutatud. Seekord arvatavasti sellepärast, et mul on segateemaline blogi, mitte poliitikablogi. Asja positiivne külg on, et siis ma võin veel rohkem oma tujude järgi kirjutada. Täna pidin kirjutama ühe dokumendi, kus ma pidin arvestama ettekirjutustega. See võttis rohkem energiat kui blogis kirjutamine. Aga energiat kirjutamiseks paistab mul olevat keskmisest inimesest tunduvalt rohkem. Ma ikka imestan, kui keegi kirjutab, et tal polnud varem aega kirjale vastata. Minu meelest inimesed ei ole nii hõivatud. Neil on aega televiisorit vaadata, töökohas lobiseda ja tänaval aeglaselt lonkida. Mina ei leia pigem nende tegevuste jaoks aega. Aga inimesed ei peagi ühesugused olema, muidu ei tuleks tööjaotusest midagi välja. Mõned kasutavad umbes sellist argumentatsiooni, et kirjutamine ei ole töö, sest see ei ole ebameeldiv. Aga kui neil endal kästaks midagi pikemat kirjutada, siis nende jaoks see arvatavasti siiski oleks ebameeldiv. Üks klassiõde ütles, et ta saab aru, et luuletusi võib kirjutada, aga ta ei saa aru, kuidas neid avaldatakse. Täna lugesin sellest, et oktoobris alustatakse paljudes Eesti koolides maleõpet, sest arvatakse, et male muudab inimese enesekindlamaks ja parandab õppetulemusi. Kui jagada minu õppeaeg maletrenni mineku eelseks ja järgseks, siis teises pooles olid tulemused tõesti paremad. Aga seda on võimalik seletada ka vanemaks saamisega. Kui ma trennis käimist alustasin, küsis õpetaja mult, et kas ma inglise keelt enam üldse ei õpi. Mina olin selle küsimuse üle imestunud, sest olin just lugenud läbi ingliskeelse maleõpiku ja selles keeles malenuppude nimed selgeks saanud. Aga siis ei olnud trenn veel võibolla mõjuma hakanud. Kuigi aasta olin malemängu juba kodus õppinud ja natuke varemgi malet ja kabet mänginud. Igatahes klassikokkutulekut korraldades ma mõtlesin Kasparovi raamatule, et mõtlemise abil peab kõik probleemid lahendatud saama. Eestis maleõppe laiendamise taga pidi ka mingil moel Kasparov olema. Ühe koolina hakatakse seda õpetama minu koolis. Võibolla kui ma praegu kooli läheksin, ma oma kooli malevõistkonda ei pääsekski. Sealt taheti mind küll ka juba vanemal ajal välja jätta, põhjendusega, et mina olen küll tugevam, aga vend on stabiilsem. Aga vend ei olnud minu asendamisest huvitatud. Ja lõpuks ei olnud selles võistkonnas mängimisest huvitatud ka enam minust tugevam klassivend, mis oli vist ühel korral võistkonna väljapanekust loobumise põhjus.

0 vastukaja: