esmaspäev, september 17, 2012

Sammu aeglustumine

Läksin ülikooli ütlema, et tahan nüüd oma õpinguid magistrantuuris jätkata. Seal oli uus ametnik. Ta ütles, et meil on viieaastane magistriõpe. Selle aja olin juba ületanud. Ametnik küsis, et võibolla ma olin vahepeal haige, kas mul on mälu nõrgenenud. Vastasin, et haige olin ma küll, aga mälu nõrgenenud ei ole, vaid olid keskendumisraskused. Ametnik ütles, et siis ma võin tuua arstitõendi. Ta andis mulle paberi, millel oli mälu test. Hakkasin küsimustele vastuseid kirjutama. Vaatasin, et ühes küsimuses küsitakse minu kohta ebameeldivat asja. Siis nägin, et ei küsita minu kohta, vaid üldiselt, kõik on üldised mäluküsimused. Parandasin esialgse vastuse uue vastu. Oskasin vastata kõigile küsimustele, aga jõudsin seda teha ainult ülemistega. Vastamise aeg sai täis ja mult võeti paber enne lõppu välja jõudmist ära.

*
Nägin tänaval J. Lompi. Ta seisis ühe maja seina ääres. Vaatasin, et tal on pagunid õlgadel. Sellepärast ma ta siis alati ära tundnud olingi, kuigi polnud paguneid varem tähele pannud. Tahtsin riigikohtu hoone juures üle tee minna. Aga seal keeras parajasti üks hiigelsuur auto. Vaatasin, kas ma ei peaks auto eest põgenema, ta võib kõnniteele tulla. Vähemalt tema tagumised kastid võivad keeramisel kõnniteele sattuda. Aga auto keeras ära, ilma et midagi oleks juhtunud. Tema taga ootas keeramist veel hulk sõiduautosid. Kiirustasin üle autotee, enne kui nad sõitma hakkasid. Riskisin sellega, et hakkame liikuma korraga, aga seda ei juhtunud. Mul oli samm aeglasemaks jäänud. Selle kompenseerimiseks hakkasin liikuma joostes. Mõtlesin, et kui samm on jäänud aeglasemaks, miks ma siis kooli hiljaks ei ole jäänud. Aga tegelikult olingi kooli riidehoidu jõudnud alles siis, kui teised olid juba klassis. Praegu läksin kodu poole ja jooksin Lossi mäest alla. Ootasin, et jõuan mäe alumises otsas Ülikooli tänavale, aga seal oli hoopis üks tundmatu tänav. Keerasin siiski sellele. Tänava nurk ei olnud päris täisnurkne, vaid uus tänav keeras natuke tuldud teed tagasi. Mõtlesin, et mind võeti magistriõppesse tagasi ainult pooleks aastaks. Selle ajaga ei jõua ma doktoritööd kirjutada, ja magistritöö olen juba ära kaitsnud. Ainuke võimalus selle ajaga doktoritööd valmis saada oli kirjutada see magistritöö edasiarendusena, aga seda ma ei tahtnud. Tegelikult oli mul tegemata ainult üks eksam ja ma võisin keskenduda ainult selle tegemisele. Aga seda kursust vist nüüd enam ei loetud. Sain võtta samas ainepunktimahus mõne teise kursuse asemele.

0 vastukaja: