pühapäev, oktoober 28, 2012

Lumi taandub

Üleeile pildistasin lumiseid oksi ja tänaseks on see vaatepilt kadunud. Kuuseokstel veel on lund. Eelmine talv ainult kuuseoksi jõudsingi lumisena pildistada. Eelmine talv tundus algul, et tuli paks lumi maha, aga seda ei sadanud tükk aega juurde, nii et suusatamas käies oli muudkui muld väljas. Lumi jäi maha suhteliselt hilja ja läks üsna vara. Mõned lootsid juba lumevaba talve, sest üle-eelmine talv oli lund liiga palju olnud. Mina ootasin lund, aga mitte liiga suures koguses. Kui praegu lumi ära sulab, siis see mind veel kurvaks ei tee, sest pole veel novembergi. Mõtlesin minna sügisel mõnel pühapäeval Toomemäe puid pildistama, aga jäin hiljaks. Pühapäeviti pidin sageli mina lõunasööki tegema ja teistel kordadel sadas jälle vihma. Päevad ei olnud ka enam nii pikad, et ükskõik mis kellaajal oleks saanud minna. Ma olen rohkem õhtuse eluviisiga. Täna ärkasin üsna vara. Seejuures tuli alles praegu meelde, et pidi kella keerama. Arvuti on ise keeranud, aga minu käekell on veel keeramata. Eile mulle küll öeldi, et keerata, aga ütlesin, et ma võin seda täna ka teha. Täna olen lugenud Jaapani ajalugu ja õppinud kahe võõrkeele sõnu. Maletrenni ei ole mitu päeva olnud tuju teha, pealegi tahan selle arvelt aega kokku hoida. Järgmine nädal on üks suurem maleturniir, aga ma pole otsustanud, kas ma sinna lähen. Algul küll mõtlesin, et selle jaoks võiks natuke korralikumat trenni teha, aga praegu mõtlen hoopis vähem treenimisele. Eilne külaline ütles, et ta tahaks malemängu selgeks õppida. Kabet ta oli juba lapsena mänginud. Kabe kohta arvati ühel päeval klubis, et vene kabes ikkagi ei ole mõtet kiriturniire pidada, sest arvuti on kõik variandid läbi vaadanud. Mina ütlesin, et arvuti pidavat oskama kõik mängud viiki ajada, aga võitmiseks pidavat teist moodi mängima. Mulle vastati, et neile teistsugustele käikudele on ka kõigile vastused olemas. Aga nähtavasti on variantide hulk siiski nii suur, et nendes on ka arvuti abil keeruline orienteeruda. Pealegi on kirikabes ka mõtlemisaeg piiratud.

0 vastukaja: