teisipäev, oktoober 30, 2012

Puud raudteel

Airi tütred mängisid ühes filmis. Mul oli nende kohta vanu ajaleheväljalõikeid. Nad käitusid praegu umbes sama moodi nagu neil väljalõigetel. Olime Peedu raudteel. Elva suunast tuli Venemaa rong, mis pani enda ette raudteele puid. Isa ütles, et see on uuskolonialism. Klaus oli varem olnud samasugustel seisukohtadel, aga nüüd küsis, kas isa ise ka usub, mida ta räägib. Isa andis selgituse, mis näitas, et tema tunneb teemat paremini. Kaugemale minnes nägin, kuidas sellele rongile sõitis vastu teine rong. Mõtlesin, et nüüd näen nende kokkupõrget. Aga selgus, et seal oli kaks paari rööpaid, nii et rongid sõitsid üksteisest mööda. Laar ütles, et need puud on Soome omad ja need tuleb anda Soomele. Venemaa oli Soomele võlgu ja siit oleks saanud võla ära tasuda. Kartsin, et sellepärast võib tulla sõda. Aga puid ei saanudki Soomele anda, sest eestlased tassisid suurema jao neist oma aedadesse.

*
Liisa pani feisbuki sissekande pealkirjaks arutlus ühe asja üle. Ta lähtus nähtavasti minu eeskujust, sest olin hiljuti pannud samasuguse. See tema sissekanne oli pöördumine Reeda poole. Ta kritiseeris seal poliitilist olukorda. Kirjutasin neile alla kommentaari: "Hakake siis sotsialistiks." Mõtlesin, et lugejad ei saa ühemõtteliselt aru, mida ma sellega öelda tahan. Mõtlesin, et Liisa mitte ainult ei pannud pealkirja minu eeskujul, vaid ka pöördus enda klassikaaslaste asemel minu oma poole. Siis mulle tuli meelde, et nad võivad omavahel ka tuttavad olla, sest Liisa on Jürgeni tütar ja Reet Ansipi ja Ansipit ja Jürgenit peetakse Reformierakonna kaheks kõige tähtsamaks liikmeks.

*
Tegin füüsikaolümpiaadi. Seal oli kolm ülesannet. Kaks esimest olid lihtsad, aga kolmandaga läks mul aega. Mulle tulid vist kõik valemid õigesti meelde, kuidas energiat muudeks asjadeks lahutada. Õpetaja küsis, kas meil on kolmas kerge ülesanne valmis. Vastasin, et ei ole, kolmas on just raskem. Õpetaja luges ette, et füüsikutele on töökohti vähe, osad inimesed peavad tegema mustemaid töid. Saabus aeg tööd ära anda. Küsisin, kas minu kolmanda ülesande vastus on õige. Siiri vaatas korraks peale ja vastas kohe, et ei ole. Küsisin, et aga kas lahendusidee on põhimõtteliselt õige. Õpetaja vaatas peale ja ütles, et ei ole. Järeldasin, et siis tuli kasutada soojusenergia, mitte mehhaanilise energia valemit. Läksin klassist välja. Seal räägiti mulle, et Kristjan K. oli käinud kahes muus koolis lõpueksameid tegemas, aga ei olnud kuldmedalit saanud, ta jäi hiljaks. Vist taheti öelda, et ta hakkas eksamiteks liiga hilja õppima. Ta oli vist vaadanud, et mina hakkasin ülikoolis hästi õppima, ja järeldas sellest, et siis kõik meie koolist muudesse koolidesse minejad hakkavad paremaid hindeid saama. Läksin kõndisin õpetajate toa kõrval olevas koridoris. Vaatasin, et klassi 119 taga on wc. Üks naine näitas mulle ühte teist ust ja ütles, et wc on seal. Noogutasin, aga sisse ei läinud. Siin oli kaks wc-d, aga mõlemad olid õpetajate omad. Olin küll täsikasvanu, aga ennast õpetajaks ei pidanud. Läksin fuajeesse. Nägin ühe klassikaaslase päevikust, et tal on tunniplaanis ingliskeelne ajalehelugemine. Minu päevikus sellist ainet ei olnud. Siis oligi nii, nagu ma olin unenägudes näinud, et olin tunniplaani kirja pannes teinud vea ja seetõttu terve õppeaasta ühe aine tundidest puudunud. Kuna olin need unenäod blogisse kirja pannud, siis võidi arvata, et olin puudunud teadlikult. Klassikaaslasel oli see tund teiste tundide vahel, aga ta oli teises rühmas. Minu rühmal oli nähtavasti viimane tund, et ma polnud selle olemasolu märganud. Mõtlesin, et võiks minna õpetaja juurde ütlema, et ma tahan kõik järele vastata, aga tal pole aega mind nii palju kuulata. Seetõttu pean üks aasta veel koolis käima.

0 vastukaja: