teisipäev, oktoober 09, 2012

Uus kombinatsioon

Kaks korda järjest unustasin raamatukogu lugejapileti koju. Kolmandal korral panin ta päev varem valmis. Teisel korral ei aidanud meeles pidada isegi see, et olin vahepeal unustamisest blogis kirjutanud. Tuli isegi veel hiljem meelde. Esimene kord kaubamaja juures ja teine kord alles raamatukokku kohale jõudes. Täna siiski oli kodust väljumisel meeles kontrollida, et kas tõesti on lugejapilet kaasas. Ma sain küll ilma piletita ka sisse, aga unustamine ei olnud ikkagi hea, sest seal tahetakse külastajaid loendada. Kirjandusmuuseumis lugejapiletit ei ole. Kui ma seal esimest uurimistööd kirjutama hakkasin, siis vist pidin mingile paberile registreerima uurimistöö teema. Hiljem olen teemasid vahetanud, aga andmete uuendamist ei ole nõutud. Tegelikult kirjutan teema iga kord lahkudes külalisteraamatusse. Ainult ühel korral unustasin kirjutada, sest olin seal juba niigi sulgemisajast kauem. Unustasin õigel ajal lahkuda, sest reedeti on õige aeg varem kui ülejäänud päevadel. Ära ajama mind ei hakatud. Sellest kirjutasin blogis võibolla juba sel päeval, kui see juhtus. Aga meeldetuletamiseks tasub asju vahel korrata. Pealegi nüüd ma kirjutan teistsuguses lausete kombinatsioonis. Minu luuletusi halvustatakse just sellepärast, et mul on erinevaid teemasid muudest autoritest rohkem. Osad tahavad, et elus oleks ainult üks teema. Ja kuna see nende teema mind just ei huvita, siis ma ei saagi neile meeldivaid luuletusi kirjutada. Minu jaoks on ilukirjanduse mõiste ebatäpne, sest teadusraamatud on keskmiselt ilusamad. Aga ilukirjandust saab siiski ka vahel väga hästi kirjutada. Räägiti, et minu raamatutest suurema jao avaldanud kirjastus pahna ei avalda. Vastasin, et mõned peavad minu raamatuid pahnaks. Selle peale öeldi, et ega kõik ei saa kõigile meeldida ja et need on vähemalt tõsiselt tehtud. Kuna ma olen luuletusi püüdnud kirjutada naljakalt, siis need järelikult on tõsised naljad. Kuigi kõike ma ei usu, mis mulle öeldakse. Üks mees ütles, et kuna mina maleturniiril ei osalenud, siis läks tal kindel punkt kaduma. Mina vastasin, et ma olen teda ikka võitnud ka. Kolmas mees ütles, et tema võtab seda juttu kindlast punktist naljana. Selle kohta ma olen lugenud, et Eestis tehakse inimest alandavat nalja, aga mõnes ühiskonnas olevat asi teisiti. Tegelikult on Eestis ka kindlasti mitmesugust nalja. Seda nalja on ka sageli tehtud, et mind on nimetatud suurmeistriks.

0 vastukaja: