neljapäev, november 29, 2012

Rahvusluse uus tunnus

Olime teel ühte kohta. Tee peal korjasin ühte rohtu, et seda põtradele sööta. Mõtlesin, kas põdrad ikka söövad rohtu, või söövad nad sammalt. Kohale jõudes hakkas Klaus minuga pahandama. Panin talle käe suu ette, et võõrad ei kuuleks, ja kõndisime kaugemale. Kui pahandamine oli läbi, kõndisime jälle teiste juurde. Varsti hakkasime koju minema. Enne teele asumist küsiti, kas rahvusluse tunnused on veel põllumajandus ja külaelu. Jagomägi ütles, et nüüd on tekkinud tööstuslik rahvuslus. Minu meelest tööstus sai tulla põllumajanduse asemele, aga külaelu oli eraldi element. Auto juurde jõudes märkasin, et olen ühe asja tee peal ära kaotanud. Läksin seda veel otsima, aga ei leidnud.

*
Medijainen lehitses ühte kataloogi. Ta näitas sealt ühte pealkirja. See oli "Kodumaa teenistuses!". Küsisin, kas see on arvustus. Medijainen vastas, et talt telliti jah selle raamatu kohta Läti ajakirjale arvustus. Ütlesin, et see raamat on meil olemas. Hakkasin otsima. Elasin Medijaineniga samas korteris, aga ta võibolla ei teadnud, et ma veel siin elan. Kui ma raamatut kohe ei leidnud, ütles Medijainen, et ei ole vaja, ega ta ei pea seda järgi tegema. Ta läks teise tuppa. Mina otsisin raamatut edasi. Otsisin kõik oma toa riiulid läbi. Nägin, et see on riiulis, kuhu ma vaatasin kõige viimasena, kuigi see oli voodist tõustes esimene silma ette jääv. Aga kui ma lähemalt vaatasin, ei olnud tegemist siiski selle raamatuga, vaid teise sarnase pealkirjaga.

0 vastukaja: