teisipäev, jaanuar 22, 2013

Hea ülikooliaeg

Olin polikliinikus. Lugesin seina pealt Eesti tänavuse saagi kohta. Algul oli paistnud, et tuleb hea saak, aga siis oli ilm halvemaks läinud. Klassiõed panid riidesse, aga mina lugesin. Kui majast lahkusin, sattusin kõndima Pille P. kõrval. Tahtsin tast ette minna, aga samm ei olnud tema omast kiirem. Tegin vaheldumisi erineva pikkusega samme. Siis keeras Pille ära. Hakkasin nüüd kõndima teistsuguse sammuga. Olin lugenud, et koertel on vastavalt meeleolule erinevaid sammuvariante. Tundus, nagu oleks Pille eemal teistele öelnud, et ta tahtis minuga koos minna, aga ma ei hakanud rääkima.

*
Olin feisbukis üks päev fotograafia kohta halvasti öelnud. Pärast seda olid need klassiõed, kelle arvates kõige tähtsamad on fotod, mind kontaktide nimekirjast kustutanud. Lugesin internetist vestlust, kus oli juttu Rosenbergist. Üks rahvuslane kirjutas: "Ma ei tea, kas Rosenberg on võimul olnud, aga ta oli 2011-2019 raamatukogu direktor." Kirjutaja pidas Rosenbergi kommunistiks. Aastat 2019 ei olnud veel olnud, praegu oli 2011. Sellised kirjutajad tahtsid parimat ja pingutasid väga, aga neil lihtsalt ei jätkunud võimeid. Lugesin teistele toas viibijatele selle lause ekraanilt ette. Ütlesin, et Rosenberg ei ole raamatukogu direktor olnud, vähemalt mitte ülikooli raamatukogu. Kui mina ülikoolis käisin, oli rektor Tulviste ja raamatukogu direktor Olesk. Tahtsin lugeda "Ajaloolisest Ajakirjast" Rosenbergi artiklit. Ma polnud seda ajakirja enam poes näinud. Aga mõtlesin, et hakkan seda jälle õppehoonest ostmas käima, nagu olin teinud suure vaimustusega ülikooli ajal. Mõtlesin, et ülikooli aastad olid hoolimata tervisehäiretest minu elu parimad aastad. Võibolla mul oli tol ajal hea tuju sellepärast, et käisin suusatamas. Ülikooli alustades õppisin suure vaimustusega ja olin Tulvistest ja Oleskist väga heal arvamusel, jälgides nende tegevust tähelepanelikult. Tol ajal ei kirjutanud ma veel midagi. Kolm aastat hiljem hakkasin internetis poliitikast kirjutama ja see oli ka algul väga põnev, sest asjad ei tundunud veel liiga keerulised.

0 vastukaja: