kolmapäev, aprill 03, 2013

Palju mõtteid

Tahtsin koos isa ja emaga laevaga Venemaale minna. Laeva sisenemisel hakkasid Vene piirivalvurid meile küsimusi esitama. Ütlesin, et see on putinlus. Piirivalvur karjus, et ma ära lõpetaks. Meid lasti siiski läbi. Istusin seinaäärsesse tooliritta. Algamas olid male maailmameistrivõistlused. Need seisnesid kahe tohutult kõrge torni kokkupõrkes. Kokkupõrkeks valmistumisel lugesime salme, et kogu jõud mängu pandaks. Seejuures läks kogu köök segamini.

*
Saatsin "Sirbile" kaastöö. Mõtlesin, et nüüd mul ei ilmu see aasta mitte ainult üks raamatu saatesõna, vaid lisaks ka üks ajaleheartikkel. Ütlesin toimetajale, et selle avaldamise võib järgmisse nädalasse ka jätta. Toimetaja vastas, et ei, ta avaldab selle juba sel nädalal. Henn lamas veel voodis. Ta vaatas riiuli pealt kalendrit ja küsis, kas praegu on see kuupäev. Ütlesin, et teine. Siis läksin kalendrile lähemale. Selgus, et olin eksinud. Henn ütles, et see küsimus tekitab palju mõtteid. Vastasin, et sellepärast ma Pätsi kohta palju arvustusi kirjutangi, et see teema palju mõtteid tekitab. Mõtlesin, et vannituppa minnes võtan riiete sisse peidetult fotoaparaadi kaasa ja pildistan oma nägu ja õlgasid. Võibolla pildistan ennast peeglist. Aga keegi läks enne mind vannituppa. Läksin oma tuppa tagasi. Võtsin riiulilt ajakirja "Tuna". Vaatasin sealt oma kaastööd. Selle lõppu oli kirjutatud toimetuse märkus, et ma olen suure lugemusega. Mõtlesin, et ma kulutan lugemisele tõesti palju aega, aga loen aeglaselt. Toimetus oli lisanud minu kohta ka kaks aastaarvu. Need olid põhikooli ja ülikooli lõpetamise aastad. Või siiski ülikooli ja magistriõppe. Aga aastaarvud olid ühe võrra nihkes, näidates, nagu ma oleks mõlemad aasta võrra varem lõpetanud. Mina polnud toimetusele selliseid andmeid esitanud. Mulle tuli meelde, et ma pole üldse magistriõpet lõpetanud ja mul on ainult bakalaureusekraad. Ma polnud ammu õppetööga tegelenud. Mõtlesin minna ülikooli küsima, kas ma saan veel magistriõppe lõpetada või olen ma juba aja ületanud. Kui öeldakse, et saan, siis räägin, et kui ma leian meetodi, kuidas magistritöö lõpuni kirjutada, siis ma teen seda. Tegelikult ma ei taha enam üldse fašismist kirjutada. Kui mul lubatakse magistriõppesse uuesti astuda, siis võtan teise teema. Selleks teemaks võiks olla Grenzstein, nagu ma olen unenägudes mõelnud. Aga kuna sel teemal ma olen juba kirjutanud, siis võiks teema olla natuke erinev, näiteks Grenzsteini ja Jakobsoni võrdlus. Teen lugemisplaani, mille ma selle jaoks läbi loen. Loen mõlema ajalehti ühtedest ja samadest kuupäevadest, võttes lugemiseks mingeid ajalõike, mitte üksikuid numbreid vaheaegadega. Arvestan, et ma jõuan ühel semestril lugeda kokku kolmel, mitte neljal kuul. Kuna üks ajaleht hakkas ilmuma teisest varem, siis varem ilmuma hakanut loen ka varasemast ajast. Võrdluseks kirjutan, mida teine mees oma tegevuse algul enne ajalehe asutamist tegi.

0 vastukaja: