reede, mai 10, 2013

Etturid piirjoontel

Kui kirjastusel mõni uus raamat ilmus, sai ema selle e-raamatuna. Ühe e-raamatu oli ta mulle kopeerinud. Tahtsin, et ta kopeeriks kaks veel. Aga ta ei olnud nõus seda tegema, öeldes, et raamatuid tuleb tähtsamaks pidada. Analüüsisin koos Joannaga ühte avanguvarianti. Vaatasin, et ma ei saa ikka nii mängida, muidu saab Joanna kõik diagonaalid lahti, aga minul on lahti ainult lipu diagonaal, kuigi mul on valged. Joanna pani peale uue seisu, kus valge kõik nupud olid algseisus, aga musta etturid kaugel ees. Ta küsis, kumb selle seisu võidab. Ütlesin, et ma tean, ta joonistas kõigepealt kassi ja siis pani etturid kassi piirjoontele. Joanna kinnitas, et mul on õigus. Olin sellest aru saanud, kuigi etturitega polnud kaetud kõik kassi piirjooned. Olin leidnud 200 kilo kulda ja sellele patendi saanud. Joanna ütles edasi, et tema vanaema oli öelnud, et selle kulla eest saab viie aasta pärast juba Eesti töölistele uued riided osta. Mõtlesin, et selleks, et see mõte teoks saaks, peaks varanduse kasvama panema. Aga kasvama ma ei saa teda panna, sest tuba on rahvast täis ja kui ma kullast räägiks, võidaks see ära varastada. Kui ma mainiks, et leidsin kulda, võidaks loogiliselt ära arvata, kust, sest kaugel ma ei liigu. Ütlesin Joannale, et minu toale tuleb uued kardinad osta. Tema valib need välja ja mina maksan. Mõtlesin, et Joanna võib midagi hirmsat välja valida, seetõttu pean ma ise ka valikuga nõus olema. Ja kolmandana peaks nõus olema ema, sest tema peseb kardinaid. Keegi puudutas mind sõrmega. Vaatasin sinnapoole. Aga seal istus reas mitu inimest, mistõttu polnud aru saada, kes puudutaja on. Ühel küll sõrmed liikusid, aga puudutaja võis olla teine. Mõtlesin, et võiks Joannalt küsida, mis ta arvab, kas minu toale tuleb uus tapeet ka panna. Aga tapeeti ehk ei tasunud vahetama hakata, sest ei olnud teada, kui kaua me siin korteris veel elame. Meil ei olnud enam sooja vett ja olime harjunud külmaga pesema. Mõtlesin, et Joannaga saan kirjanikest kõige paremini läbi. Võibolla peaksin temaga kirju vahetama. Aga ma parem ei saada talle kirja, muidu ta võib põgeneda.

0 vastukaja: