pühapäev, juuli 28, 2013

Malest mänguvabal päeval

Reedesel turniiril küsis kohtunik esimeses voorus minu vastase tulemust. Vastane oli kaugemal kui mina, seetõttu ütlesin ise, et mina võitsin. Kontrollisin, mida kohtunik tabelisse kirjutas. Ta oli kirjutanud mulle kaotuse. Kordasin, et mina võitsin. Kohtunik parandas tulemuse ära ja ütles, et ta kuulis valesti. Rohkem vigu sellel turniiril vist ei olnud. Vähemalt minu ülejäänud tulemused olid õiged. Aga kui ma panen blogisse kirja tulemusi tabelite põhjal ja teised tabelit ei kontrolli, võib minu blogis ka vigu olla. Vigu olen avastanud kahel korral. Aga kummalgi korral ma polnud tabelit näinud. Ühel korral pidasin eelviimase vooru tulemuste tabelit lõpptabeliks ja teine kord kuulsin ainult kohtuniku suulist juttu. Kui ma Fischeri male Eesti meistrivõistlustel küsisin kohtunikult lõpptabelit, ütles ta, et ei tea, kas saab neid väga jagama hakata. Aga ta siiski andis. Ütlesin, et muidu ma panen blogisse valesti. Nii tähtsa turniiri tulemused ilmuvad ka maleliidu koduleheküljele, aga seal on vahel olnud suuri hilinemisi. Minu blogi on tavaliselt kiirem. Minu blogis on vähemtähtsate turniiride tulemusi kergem avaldada kui tähtsamate, sest vähemtähtsatel on vastaste nimed tuttavad, aga suurematele turniiridele tuleb võõraid üle Eesti ja välismaalt ning kõigi nimed meelde ei jää. Fischeri male Eesti meistrivõistlustel küll väga palju osavõtjaid ei olnud ja põhiliselt oli tegemist tartlastega. Üks osavõtja ütles, et need ei ole Eesti meistrivõistlused, vaid ainult turniiri nimi on selline. Aga siis võiks ka öelda, et tavamale Eesti meistrivõistlused ei ole tegelikult Eesti meistrivõistlused, sest kõik andekad eestlased ei hakkagi maletajateks ja ei selgu, kelle võimed males kõige suuremad oleks, kui kõik mängiks. Mina arvan, et males pole minu võimed nii suured kui mõnel muul alal, sest males on vaja rohkem vasakut ajupoolkera, aga mul peaks suhteliselt tugevam olema parem. Suuremal osal inimestel olevat vasak. Osadel on lihtsalt parema osakaal suurem kui teistel. Parema ajupoolkera tugevuse korral ollakse sageli vasakukäelised, kuigi mitte mina, aga kaks venda ja õde küll. Vasakukäelistel on eelis reketimängudes, kuna neil on tugevama käe reaktsioon kiirem. Keres mängis nii malet kui ka tennist, mõlemat hästi. Mina pole mänginud tennist, aga lapsepõlves üsna palju sulgpalli. Praegu teen pingpongipalli õhku põrgatamise harjutusi, samuti sulgpalli. Maletrenni pole täna vähemalt esialgu teinud, küll aga tegin eile. Mängisin üksi partii, kus üks pool nõrgestas kuningaseisu, teine kahis viguri kahe etturi eest ja võitis.

0 vastukaja: