teisipäev, august 20, 2013

Eluloo kronoloogia

President Rüütel oli lubanud minu isa kohta kriitilise avalduse teha. Aga selle asemel ta ütles, et on viimastel päevadel saanud andmeid, et meie perekonna liikmed on väga ausad. Mõtlesin, et arvatavasti ta lõi meie nimed otsingumootorisse või vaatas vikipeediast andmeid. Avalduse tegemise asemel moodustas Rüütel komisjoni, mis meie perekonda uuriks. Komisjone oli loodud erinevate küsimustega tegelemiseks sageli. Ütlesin, et inimestel on paremat ka teha, kui komisjonidesse kuuluda. Aga selle peale, et Rüütel mind ausaks pidas, mõtlesin selle kinnituseks koostada oma eluloo kolmepunktilise kronoloogia - ma ei astunud aastal 1984 oktoobrilapseks, ma ei astunud aastal 1987 pioneeriks, ma ei astunud aastal 2003 vabatahtlikult Euroopa Liitu. Vabadusvõitlejad võisid seda pahaks panna, et ma kirjutan, et ei astunud Euroopa Liitu vabatahtlikult, nende arvates oleks tulnud kirjutada, et ei astunud üldse. Mõtlesin selle kronoloogia panna oma koduleheküljele eraldi alajaotusena. Ja seda muude tähtsamate aastaarvudega täiendada. Mõtlesin lisada, et aastal 2000 lõpetasin kõrge keskmise hindega ülikooli ja aastal 2005 sain magistrikraadi. Aastal 1995 sain kõige parema tulemusega ülikooli sisse ja sattusin Reeliga ühele kursusele. Ülikooli sisse saamise järel järgnes üks väga edukas eksam. Korralikult hakkasin õppima 12. klassis. Tänavu lõpetasin keskkooli teist korda, aga halvemate hinnetega kui esimesel korral. Ilmselt seetõttu ei antud mulle kätte tunnistust, et mind mitte traumeerida. Aastal 1998 tuli mõte Oudekkile kirja saata, ja 1999 vaatasin tema kodulehekülge ja hakkasin talle päriselt kirju saatma. 2000 oli psühhiaatrilise ravi algus. 2006 hakkasin Helinaga paberkirju vahetama. Enne seda 2005 leidsin Helina blogi, mis mulle meeldis, ja kirjutasin sinna ühe kommentaari, 2006 avaldas Helina soovi, et ma talle paberkirju saadaks. Aastal 1979 kolisin Ujula tänavalt Kaunase puiesteele ja 1986 Kaunase puiesteelt Uuele tänavale. Rohkem ma kolinud ei ole. Mõtlesin lisada aastaarvud oma viie raamatu ilmumise kohta. Ma ei teadnud, kas olulisemad on raamatute kirjutamise või ilmumise aastad. Otsustasin, et ilmumise, sest sellega kaasnevad esitlused ja kinkimine. Seisin Pikal tänaval ülikoolis. Mina olin ainuke üliõpilane, kes teistega ei rääkinud. Minu suunas kõndis E. Teder, kes mulle midagi ei öelnud. Vahepeal olin mõelnud, et hakkan teistele üliõpilastele aktiivselt küsimusi esitama. Aga seda olin mõelnud teha õppehoones, Pikk tänav selleks ei sobinud. Hakkasin kõndima kodu poole. Mõtlesin lisada kronoloogiale, et kümnendas klassis hakkas mulle meeldima tunni ajal Reeda poole vaadata ja kaheteistkümnendas klassis tuli Kati meie klassi. Vahepeal üheteistkümnendas klassis mõtlesin, et Triin on ilusam kui Reet. Aga see oli võibolla kronoloogiasse lisamiseks liiga lühiajaline mõte, sest selline mõte võis iga päev kellegi kohta tekkida. Mätsisin praegu käes lumekuuli. Lõpuks viskasin selle suure hooga ühtede maja trepil seisvate inimeste ette maha. Kuulsin, kuidas need inimesed minust rääkisid. Mõtlesin lisada kronoloogiale, et aastal 1989 sain luuleauhinna. 1973 olid vanemate pulmad, millest sobiks kronoloogiat alustada. 1977 sündisin sünnikahjustusega. 1977 või 1978 oli neuroloogilise ravi algus.

0 vastukaja: