reede, september 20, 2013

Magistritöö ühendatud teemal

Üks mees rääkis raadios, et Eestis on nii suur reostus, et siin ei saa elada, seetõttu kolib ta Soome. Üks ajakirjanik vastas talle, et see jutt on naiivne, sest Eestis on maailma kõige puhtam õhk. Teiste riikide valitsuste esimene eesmärk on õhk puhtamaks saada. Isa rääkis teises toas külalisega. Isa tuli meie tuppa meie arvamust küsima. Vennad vastasid talle, aga mina hoidsin silmi kinni. Isa küsis, kas mina veel magan. Üks vend võttis uue kaustiku ja hakkas sinna mälestusi kirjutama. Ise rääkis ta samal ajal, mida ta kirjutab. Ta rääkis, et nägi trepikojas ühte minu klassiõde. Vend ütles, et mina seda ei tunne. Hüüdsin, et tunnen küll. Ma olin ühel korral öelnud, et ma ei tunne teda ära, mitte et ma teda üldse ei tunne. Vend rääkis, et see minu klassiõde vaatas multifilme, seega ta on kaastundlik inimene. Teisi nimetab ta joodikuteks. Mina lisasin, et alkohoolikuteks ka. Vend ütles, et ta arvas, et mina olen Eesti ainuke karsklane. Hakkasin naerma ja hüüdsin, et neid on vähemalt tuhandeid. Paljud ei või alkoholi tarvitada mõne haiguse pärast ja osad on alles lapsed ja pole veel jooma hakanud. Vend ütles, et aga alkohol on organismile vajalik. Vastasin, et ma ei tea ühtegi põhjust, miks see vajalik oleks. Vahel öeldakse, et alkohol parandab und. Aga sellele lisatakse, et samal ajal vähendab ta une kvaliteeti.

*
Mul olid lõpetamata magistritöö ja üks seminaritöö. Ma ei olnud enam rahul, et ma võtsin magistritöö teemaks sama teema, mis oli minu ülikooli lõputöö teema. Mõtlesin, et vahetan teema välja, kui seda ikka lubatakse. Liidan magistritööks Tõnissoni raamatute ja Grenzsteini raamatu saatesõnad ja kaks arvustust Pätsi raamatute kohta. Pealkirjaks panen "Eesti rahvuslased". Või pealkiri tuleb väga täpselt läbi mõelda, muidu võidakse kaitsmisel vaidlema hakata, et tegemist ei ole rahvuslastega. Magistritööna kaitstakse vahel raamatuid. Minu koostatud raamatuid üleni kaitsta ei saa, sest suurem osa ei ole seal minu kirjutatud. Aga kui need saatesõnad ja arvustused kokku liita, annavad need magistritöö mahu välja. Ülejäänud raamatust võib teha kokkuvõtte. Ja saatesõnadele tuleb lisada viited. Iga viidet ma ei pruugi küll üles leida.

0 vastukaja: