reede, november 08, 2013

Kes ei ole lugenud

2. novembri "Postimehe" lisas "Arvamus. Kultuur" kirjutab Paavo Kivine artiklis "Kuidas saada kohta ajaloos?" koostamisel olevast väljaandest Paul Kerese kohta, kus ütleb muuhulgas, et see hakkab sisaldama "viimasel ajal KGB ja ÜK(b)P arhiividest leitud dokumente, sealhulgas poliitbüroo liikmete omavahelisi kirju, kust ilmneb, kuidas otsustati Kerese saatus ning roll mängudes MM-tiitli pärast. Misjärel polegi enam midagi küsida või oletada, vastused on must valgel kirjas. /.../ Nüüd teame ka seda, et ühe aastatetaguse tunnistusena on Keresega tookord toimunu saanud kinnitust ta enda suust."

Artikli algul on juttu tippspordi suurest tähtsusest üldisemalt, mitte ainult malest. Seda vaimustust ma praeguses vanuses ei jaga. Kivine ei ole rahul, et ajaloo üldkäsitlustes on spordist liiga vähe juttu. Aga ma olen vanu ajalehti uurinud ja pole sealt selliseid suuri spordilehekülgi nagu praegustes lehtedes leidnud, mis kinnitaks, et mineviku inimestele oleks sport nii palju tähtsam olnud kui mulle. Ükskord mulle räägiti mälestusi, et minu vanavanaema ei olnud rahul, kui nooremad sugulased spordiga tegelesid.

0 vastukaja: