laupäev, november 16, 2013

Lipu säilitajad

Ärkamisajal olid eestlased vanglast välja pääsenud. Pärast Vabadussõja lõppu olime mina ja K. Sander jäänud seisma ühe lipu juures ja arvanud, et tuleb teha midagi selle säilitamiseks. Selle jaoks olime asutanud organisatsiooni, kuhu olime kutsunud ka ühe naisüliõpilase. Olime oodanud, et tema lipust koopiaid tikiks. Varsti saime teate, et naisüliõpilane oli organisatsioonist välja astunud. Ta oli vist pettunud, et mina ja Sander ise tikkimist ei õpi.

*
Läksin läbi ukse. Ütlesin, et ma ei kannata, et sellised sõnad nagu "fašist" on kohustuslikud, aga "tibla", "okupant" ja roppused on keelatud. Ütlesin seda ühe venelase kuuldes. Oli hommik ja tõusin üles. Kell oli juba palju, nii et esimestesse tundidesse polnud võimalik jõuda. Aga ma ei pidanudki minema, sest praegu oli koolivaheaeg. Tahtsin magistritöö teemat välja vahetada. Mõtlesin, et pean juhendajaga läbi arutama, mis oleks kõige parem magistritöö teema. Siis tuli meelde, et magistritöö on juba kaitstud, ma ei peagi uut teemat võtma. Mõned eksamid ja arvestused olid veel tegemata. Mõtlesin, et ma väldin niikaua juhendajaga kontakteerumist, kuni kõik asjad peale viimase on tehtud, muidu ta võib öelda, et mul pole enam õigust ülikoolis olla. Eelmine aasta olin ennast loengutes halvasti tundnud, sest neid oli vähe, aga tänavu tundsin paremini, sest sai sagedamini harjutada. Uue uurimistöö kirjutamisel võis saada takistuseks, et nüüd olin tsitaatide asemel välja kirjutanud refereeringuid. Aga kui panna töösse ka refereeringuid, mitte tsitaate, siis nad olid kasutamiskõlblikud. Läksin väiksesse kööki ja panin arvuti käima. Minu arvuti käivitus aeglaselt. Vennad rääkisid omavahel ja valmistusid kooli minema. Vennad olid omavahel sõbrad, aga minu sõbrad nad ei olnud, sest ma olin aeglasema reaktsiooniga, kui keegi rääkis. Postkastis ei olnud ühtegi kirja. Siis kaks kirja tuli. Üks oli Helina sarnase nimega inimeselt. Teine oli tundmatu nimega inimeselt, selle avasin varem. Seal oli video. Ma ei tahtnud videot oma postkasti mahtu koormama jätta, aga samas oli tegemist huvitava videoga, mida oleks tahtnud säilitada.

0 vastukaja: