laupäev, november 30, 2013

Soovitud uuring

Järves oli algamas ujumisvõistlus. Eelmine kord olin osalenud. Peep oli hea ujuja, mina olin olnud tast ainult üks koht tagapool. Täna olid ujujatele tehtud sirged read, aga üks rida oli kõver ja see mulle ei meeldinud, sest seda rada nimetati halvustava võõrsõnaga. Sinna pidi minema kõige halvem ujuja. Küsisin, miks peaks keegi vabatahtlikult minema sellise nimega rajale. Otsustasin, et täna ma ei osale. Kõver rada oli võibolla sellepärast kõver, et mul oli kombeks ringe ümber järve ujuda. Aga võibolla see rada polnudki mõeldud selleks, et keegi seda mööda ujuks, vaid sellega näidati suunda, milles ei tohtinud ühelgi rajal ujujad kalduda. Et ei tohi minna oma rajalt teise rajale ega tohi ujuda liiga kaugele. Toomas ja Maria läksid ühisele rajale. Võistlus hakkas pihta. Osad võistlejad hakkasid ujuma järve põhjas. Mõtlesin, et võibolla need on uppujad ja vetelpääste peaks midagi ette võtma. Aga paistis, et nad ujuvad põhjas meelega, sest üks tuli vahepeal pinnale, hingas hästi sügavalt sisse ja sukeldus uuesti. Põhjas võidi ujuda selleks, et järvele rohkem võistlejaid mahuks või et kiiremini edasi liiguks. Ujujad tegid pika ringi. Ütlesin, et siis kui mina osa võtsin, oli lühimaavõistlus, aga täna on pikamaavõistlus, sellepärast ma ei osale.

*
Listis hakkas rohkem inimesi kirjutama. Kirjutati kahetäheliste nimede all. Läksin koridori jalutama ja kohtusin üliõpilastega. Üks poiss lõi mind. Ütlesin, et ma loen selle patsutamiseks ja ei löö vastu. Poiss rääkis midagi sellest, mis vanuses on inimesed kõige õnnelikumad. Vastasin, et ma tahan, et tehtaks hoopis uuring, kas kõige õnnelikumad on katoliiklased, kalvinistid, luterlased, muhamedlased või ateistid. Seda ei pea uurima ainult praeguse aja kohta, vaid võib laiendada ka minevikule. Minevikuinimeste käest ei saa küsida, aga saab nende kirjutisi arvutiga analüüsida, mis emotsiooni väljendavat sõna neil rohkem esineb. Tegelikult ma kahe nädala eest lugesin ajalehest umbes sellisest uuringust.

0 vastukaja: