teisipäev, jaanuar 07, 2014

Luuleridade mäletamine

Küsiti, kas ma tean mõnda 1960. aastate luuletust. Vastasin, et ma teadsin ühte, milles oli 1960. aastaid mainitud, aga mul ei ole täpselt meeles. See kõlas umbes: "Aasta hea on kuuskümmend kaheksa". Öeldi, et need on laulusõnad. Vaidlesin vastu, et ei, luuletus oli natuke teistsugune kui laul. Küsiti, mis on "Kalevipoja" esimene rida. Küsija vastas ise, et "Sõua laulik lausa suuga". Vaidlesin vastu, et see ei ole kõige esimene. "Kalevipojal" on kolm algust ja see on neist teise algus. Kolmandas alguses olid vist read "Ärgake, hallid muistsed hääled, / sõudke, salasõnumida". Aga ma ei ole kindel, kas need on kõige alguses. Esimene algus ei tule mul praegu meelde. Üks mees kommenteeris, et tema ei kujuta ette, et tal nii vähe meeles oleks. Mõtlesin, et tavaliselt peetakse minu mälu heaks, aga see mees peab halvaks. Ja mina vähemalt vastasin küsimusele, ise ta ei vastanud üldse midagi. Ütlesin, et nüüd mul tuli meelde, et kõige esimene rida "Kalevipojas" on: "Laena mulle kannelt, Vanemuine!"

0 vastukaja: