reede, juuli 04, 2014

Nimelised kommid

Eelmine nädal olid toimunud ülikooli sisseastumiseksamid. Lugesin ajalehest, et Reeli oli astunud pärast ajaloo lõpetamist uuele erialale. Läksin ruumi, kus olid minu klassikaaslased. Mina kedagi ei kallistanud, aga pärast mind saabujad hakkasid Martinit kallistama. Erinevad kallistused olid erineva tugevusega. Lauri K. rohkem puudutas. Me olime juba üsna vanad, aga osad olid alles ülikooli astunud, sest nad tegid seda teist korda. Küsisin, kas eelmine nädal tegi pool meie klassist eksameid. Mõtlesin, et osad tegid vist eksameid mitte sisseastujatena, vaid üliõpilastena. Inglise keele õpetaja rääkis, et mõned inglise keele õppijad on lünkharjutuste struktuuri täielikult selgeks õppinud, seetõttu tuleb ülesandeid muuta. Tal olid anonüümsed õpilased, kes õppisid interneti vahendusel. Õpetaja küsis, kes oli nii taiplik, et enne viimast tundi ettevalmistuseks ühte telesaadet vaadata. Üks poiss vastas, et tema vaatas, aga ta vaatab seda saadet alati. Mõtlesin, et kooli ajal ma tegin lünkharjutusi põhimõttel, et need kaelast ära saada, aga nüüd hakkan tegema sügavalt mõeldes. Kasutan selleks vanu töövihikuid. Teen uuesti ka juba täidetud lünkadega harjutusi, mõeldes, kas lünk on täidetud õigesti või valesti. Läksin istusin maja ukse ees. Jõest kostis veepladinat, sest seal ujuti. Lootsin, et väikseid lapsi kohe üle pea vees ujuma ei õpetata. Eemalt tuli suur must koer. Ütlesin, et alistun, hakates koera eest majja minema. Uks avanes nii aeglaselt, et kartsin, et koer jõuab enne kohale, kui ma majja sisse saan, aga mina jõudsin siiski enne. Kõndisin mööda treppi. Koristati peonõusid. Võtsin trepi kõrvalt kätte söömispulki. Noad olid teravad, seetõttu pillasin pulgad maha. Üks naine ütles mulle midagi. Ma hästi ei kuulnud, seetõttu ma ei teinud tema jutust välja. Naine läks ära, aga tuli varsti tagasi. Ta kutsus mind ühte tuppa kaasa. Ta ladus seal minu peo peale komme, nimetades iga kommi puhul mõne minu perekonnaliikme või vennanaise nime. Ilma paberita martsipani pillasin maha. Aga siin ruumis oli puhtam põrand kui trepil, seetõttu võis martsipani vist sellest hoolimata süia. Ütlesin seda üles korjates, et mul on käed praegu väga lõdvad, ma pillan kõik asjad maha. Naine kordas seda, mida ta oli trepilgi öelnud, et ma võin need kommid entsüklopeedia vahele panna. Ja lisas, et pärast saan ma need tagasi. Küsisin, kuidas ma need tagasi saan, kui tema annab need mulle. Kui olin juba küsinud, siis mõtlesin, et ta on nii noor, et võis vist ikka öelda sina, mitte teie. Naine vastas kummalise häälega, et sellepärast, et tema annab need mulle.

0 vastukaja: