reede, august 08, 2014

Jälle rekordvanuses

Kui sageli kuskilt valutab, siis ma vist 100-aastaseks ei ela. Meditsiini areng võib siiski elu pikendada. Aga maailma lõpu vastu ei aitaks meditsiini areng ka. Meditsiin võib ka elu lühendada, kui välja kirjutatud rohi isiklikult ei sobi. Ülikooli viimasel kursusel lugesin Jaspersi raamatut, kes kirjutas, et liiga palju käiakse arsti juures. Lugesin seda just ajal, kui ma ei teadnud, kas peaksin arsti poole pöörduma või mitte. Vahepeal mõtlesin, et ravin ennast ise. Tänavu lugesin raamatut sellest, kuidas usk on paljusid inimesi terveks ravinud. Aga ilmselt võib ka paljusid haigeks muuta. Grenzstein kiitles sellega, et tal oli 6-aastaselt juba Piibel läbi, mille peale ajalehes kahetseti, et vanemad tal seda ei keelanud, sest vanarahvas olevat hullu lugemise eest hoiatanud. Ma arvan, et kui andekal lapsel on lugemishuvi, siis ta teeb õigesti, kui loeb. Seejuures tuleb küll hoiduda silmade rikkumise eest. Kuna mul on prillid, siis ma tean, et mõni asi on ilma prillideta vaadates ilusam kui prillidega. Mult küsitakse juba, kas mul on eluaeg prillid olnud. Tegelikult sain need üheksanda ja kümnenda klassi vahel. Enne seda kiideti, et mul on noored silmad. Sissekande alguse juurde tagasi tulles, kui ma 100-aastaseks elaksin, siis ma ei teaks, kas ma 100-aastaselt midagi veel näeksin ka. Aga vanas eas võivad osadel inimestel prillid ka nõrgemaks minema hakata. Minu vanaemal läksid. Ta ei olnud sellega rahul, sest siis ta pidi nõrgemate prillide ostmiseks raha kulutama.

0 vastukaja: