esmaspäev, oktoober 06, 2014

Õhem ajaleht

Vastasin ajalooeksamil. Mul olid kõik daatumid pähe õpitud ja oskasin neid vastata. Aga kui daatumid olid vastatud, siis taheti veel, et ma ajaloost jutustaks. Jutustama hakates ei tulnud need daatumid enam nii hästi meelde, mida olin alles ühekaupa vastanud. Rääkisin, et 1740. aastatel läks majanduse olukord halvemaks. Õppejõud ütles, et nüüd ma eksin. Parandasin, et ma ajasin 1840. aastatega segi. 1740. aastatel hinnad langesid, järelikult oli siis parem saak.

*
Olime Paides. Läksin hommikul kööki. Paides ei olnud nii häid pesemisvõimalusi kui Tartus. Aga pesin vähemalt mõnda kohta. Laud oli kaetud. Lugesin kokku, et kui igaüks sööb kolm kartulit, siis jätkub kõigile. Aga Helmi võttis kartuleid neli. Märkasin, et olin istunud laua ääres teise kohta kui tavaliselt, minu kohal istus Helmi. Klaus veel magas. Talle jäi ainult üks kartul. Kui Klaus üles tõusis, sõitsime Tartusse. Läksime oma Kaunase puiestee maja suunas. Vennad jooksid, mina kõndisin. Varsti pidin viimaseks jääma. Jõudsime oma vana majani, kuhu olime nüüd tagasi kolinud. Vaatasin tänast "Postimeest". See oli jälle ainult kaheksa lehekülge paks, nagu vana "Edasi". Võibolla sellepärast, et täna ilmusid ka "Tartu Postimees" ja "Tallinna Postimees", taheti, et neid ka loetaks. "Tartu Postimees" ja "Tallinna Postimees" ilmusid eraldi, et näidata, et lisalehti on rohkem, aga võibolla neis oli tegelikult osa sisu ühine. Pidasin ajalehe õhemaksmineku võimalikuks põhjuseks ka rahapuudust. Ütlesin, et suur ettevõte võib saada pikka aega tohutut kahjumit. Elasime jälle kolmandal korrusel samas korteris, kus vanasti. Aga Pille arvas, et elame hoopis esimesel korrusel, seetõttu läksime sinna. Naaber ütles, et kõik on nagu ennegi, ainult ta on vanemaks jäänud. Naabri lapselaps tegeles muusikaga. Ta esitas sellises stiilis laulu, mis mulle väga ei meeldinud. Ta tahtis, et ma teda kallistaks, aga ma polnud nõus seda tegema. Toomas ei tahtnud samuti teda kallistada. Külalisi tuli juurde, saabusid ka Oleskid. Nad olid üllatunud, et meid siin kohtasid.

0 vastukaja: