laupäev, november 08, 2014

Ainus kohtumine

Tänases "Arvamus. Kultuuris" ilmus Paul Kerese abikaasa Maria Kerese nekroloog. Olen Maria Keresega ühe korra tema kodus kohtunud. See juhtus aastal 2006, kui ta oli 90-aastane. Olin koostanud Paul Kerese artiklite kogu "Igavene tuli" käsikirja, selle väljaandmiseks oli vaja autoriõiguste omaniku nõusolekut. Sõitsin Tallinnasse koos kirjastuse direktor Jagomäega, seal saime kokku kirjanik Ülo Tuulikuga, kes Maria Kerest tundis ja meid talle tutvustas. Pakkusin Maria Keresele tutvumiseks koostatud raamatu käsikirja, aga ta ütles, et tema seda läbi lugeda ei jõua ja malest midagi ei tea. Seevastu teadis ta palju malesuurmeistritest nagu Kortšnoi. Nõusolekut raamatu väljaandmiseks ta otsekohe ei andnud, vaid ütles, et peab lastega rääkima. Jätsime tema kätte ainult kõige tähtsama osa käsikirjast, kirjastuse direktor kinkis näidiseks ühe samas sarjas ilmunud raamatu ja mina kaks oma selleks ajaks ilmunud luulekogu, lisaks ühe Ülo Tuulikule. Nõusolek raamatu väljaandmiseks tuli natuke hiljem, raamat ilmus. See oli minu esimene töö pärast magistriõppe lõpetamist. Mõne töö olin teinud küll ka õpingute ajal.

0 vastukaja: