reede, jaanuar 30, 2015

Nälg ja külm Siberis

Lugesin saksakeelset raamatut. Olin osa vahele jätnud ja lugesin tagantpoolt. Hiljem sain veel eespool vahele jäänud osa juurde pöörduda. Raamat rääkis sellest, kuidas üks eesti kirjanik käis Siberis. Inimesed lahkusid autost ja asusid kolonnis jala teele. Küsisin, et nad on teel, aga kuhu? Kolonnile sõitis jalgrattaga vastu üks Siberi tüdruk. Üks televaataja ütles seda tüdrukut nähes ök. Vist sellepärast, et tüdruk oli näljast nii kõhn. Või siis sellepärast, et tüdruk ei olnud piisavalt europiidne. Elasime Siberis. Rääkisin, et mul jäid kaks sõrme külmast kangeks, aga sooja vee all sain nad uuesti liikuma. Seejärel jäid kangeks viis sõrme korraga ja sain nad liikuma sooja vee all olnud käsna vastu pannes. Selgus, et meil on soe vesi ainult pühapäeviti. See tähendas, et ülejäänud nädal võis raskem tulla. Tahatuppa toodi üks tita. Ta rääkis, kuidas me ükskord ühes kohas käisime. Tital hakkas enda jutu pärast piinlik. Küsisin, kes see tita on. Ema vastas, et Toomas. Ütlesin aa, ma unustasin, mis aastal raamat kirjutatud on. Tol ajal oli Toomas veel tita.

*
Olin Sõpruse sillal ja nägin linna lõunaosa poole vaadates korstent, mille poole ma teel olin, et minna sealtkaudu Tallinna. Siis nägin teist korstent põhjapool. Järeldasin, et siis saab sealt ka Tallinna. Otsustasin minna hoopis selles suunas. Ühte majja sisenedes meenutasin, et kui ma käisin lapse nime registreerimas, siis panin lapsele sellise perekonnanime, mida mul endal ei ole. Jälgisin, et lapse perekonnanimi ei kattuks ühe naise omaga, et ei arvataks, et ma tema järgi panin, üks täht oli vahet, nii et lapse perekonnanimi kattus ühe avaliku elu tegelase omaga. Aga nüüd mõtlesin, et kõik siiski näevad, et lapse perekonnanimi on selle naise oma sarnane, oleks pidanud panema täiesti erineva. Mõtlesin, et ei lähe korstna juurde otse, vaid mööda peateed. Kohtusin tuttava perekonnaga. Küsisin, kas selle korstna juurest saab Tallinna. Pereisa vastas, et saab küll, nad on käinud. Küsisin, kas Narva jõge mööda. Pereisa vastas, et Narva jõel on seade, mille abil saab laev aeglaselt kosest alla laskuda.

0 vastukaja: