teisipäev, aprill 21, 2015

Ülesanded ja mäng

Ühele paberile oli trükitud maleülesandeid. Ühes ülesandes oli ühel poolel kaks kuningat ja teisel ainult vanker, tuli vankriga mõlemale kuningale korraga tuld anda ja ühele matt panna. See oli vist võimalik kuningaid nurka ajades. Öeldi, et kui ühel poolel on kaks kuningat, siis see pole mingi maleseis. Minu arvates ülesannetes võis olla erinevamaid seise. Nüüd nägin, et üks kuningas oli siiski ka vankriga poolel, lisaks oli laual ettureid. Rei rääkis ühtedele poistele eemal, et maletaja peab koolis hästi õppima matemaatikat, füüsikat ja bioloogiat. Üks poiss oli minu juures, ütlesin talle, et maletaja peab olema tugev kehalises kasvatuses. Poiss küsis miks. Algas turniiri uus voor. Sain endaga umbes sama vana vastase, kelle reiting oli minu omast ainult mõni punkt kõrgem, nii et mängu tulemus oli ennustamatu. Vastane pani kella käima enne kui ma laua juurde jõudsin. Kohtunik oli Tanel, esitasin talle protesti, et miks ma mängin kolmandat korda järjest mustadega. Tanel ütles, et selle küsimusega pole aega tegeleda, kui voor juba käib. Mina ütlesin, et mõtlemisaeg tuleb uuesti algusesse keerata. Tanel hakkas nüüd tabelit uurima. Ta ütles, et Särgava ja üks teine osavõtja läksid ära. Sain aru, et see on põhjus, miks mulle kolm korda järjest mustad tulid. Vastane tegi mitu käiku enne kui mina ainsatki teha jõudsin. Mina nõudsin, et ta võtaks käigud tagasi, sest käima peab kordamööda. Vastane tahtis vajutada kella, milleks oli morsiklaas, aga ma panin käe ette. Vastane ütles, et ma siis ise klaasi tühjaks jooks. Laual oli kaks klaasi. Mängu ei toimunudki. Mõtlesin, et vastane oleks mänginud nii endast kõrgema kui ka madalama reitinguga maletajaga, aga minuga ei mänginud, kuna me oleme ühetugevused.

*
Oli matemaatika tund. Pingutasin, et millestki aru saada. Varasemates tundides ei olnud nii palju pingutanud ja oskasin matemaatikat halvasti. Minu matemaatikaõpiku ümbrispaber oli katki, aga õpik ise oli terve. Seletasin seda pinginaaber Sandrile sellega, et ma pole kodus kunagi õpikut kotist välja võtnud. Õpikus olid toodud numbrid, millise teadmise omandamine annab mitu punkti juurde ja milline võtab vähemaks. Sai teha tasaarvelduse.

0 vastukaja: