esmaspäev, mai 18, 2015

Maa sees ja kastides

Olime metsa all. Sorteerisin raamatuid. Vajalikud panin väiksemasse virna ja äraviskamisele minevad suuremasse. Vajalike virna said ainult mulle vajalikud, teised pere liikmed oleks võinud lisada endale vajalikud. Kui koju jõudsime, siis nägin, et riiulid on siiski endiselt raamatuid täis. Seega olin sorteerinud ainult neid raamatuid, mis riiulisse ei mahtunud.

*
Leidsin ühe õhukese raamatu, milles keegi oli sarnaselt minuga avaldanud unenäokirjeldusi. Raamatut nimetas ta romaaniks. Vist sai ta raamatu algul kellegagi tuttavaks ja raamatu lõpul läks lahku, nii et oli olemas terviklik teemaarendus. Olin leidnud maa seest riisiteri, nii et olin nüüd rikas. Mõtlesin, et kui ma need maha müün või ära söön, siis võidakse öelda, et leitud asjad on varastatud asjad. Seetõttu panen need hoopis kasvama ja söön alles järgmist saaki, seda ei saa enam varastatuks nimetada. Eestis küll riis vist väga hästi ei kasvanud, siin nõudis see suuremat hoolitsust. Kõndisin mööda teed ja mõtlesin, et peaks vaatama, mida maa sees veel leidub. Või see, mis maa sees oli, oleks võinud jääda puutumata, sest sealt võis välja tulla vihmausse ja muid koledaid asju. Jõudsin ühe majani, mis oli kirjanike maja. Seal olin ühest kastist leidnud riisiteri. Küsisin, kas teised kastid on üldse läbi uuritud. Need ei olnud. Hakkasin uurima. Leidsin ajalehe, kus oli tundmatute relvade pilte. Selliseid võis sõjas kahe kauge riigi vastu vaja minna. Tuli fotode põhjal uurida, kuidas saaks selliseid relvi valmistada. Vaatasin, et ajaleht on ilmunud aastal 1050, teine trükk umbes aastal 1200 ja kolmas umbes aastal 1400. Seal kasutati natuke teistsugust keelt kui tänapäeval.

0 vastukaja: