pühapäev, juuli 19, 2015

Ruuduline tahvel

Saatsin eurolisti kirja, et kui saadiku tagasikutsumist nõuab vähemalt üks inimene, siis võiks tagasikutsumine toimuda. Minu kirjale võidi ette heita, et ma kirjutan listi teemast mööda. Sellele oleksin vastanud, et nüüd on Eesti Euroopa Liidu liige ja kogu poliitika on Euroopa Liiduga seotud. Sisuliselt võidi tulla välja vastuväitega, et võibolla valimiste ajal on juba valitud kandidaatidele suurem osa valijaid vastu, sellepärast ei saa neid veel tagasi kutsuda, kui nad saavad teistest rohkem hääli. Selle peale oleksin öelnud, et aga kui üks inimene tagasikutsumist nõuab ja kõik ülejäänud temaga nõustuvad, siis võiks tagasikutsumine toimuda. Mõtlesin, et saatsin kirja liiga vara teele, ma tahtsin seda veel täiendada. Aga kui kontrollisin, siis nägin, et kiri ei olegi veel teele läinud. Listiga liitus inimene, kes kasutas listi algusaegadel seal kirjutanu initsiaale koos sõnaga "Jälle!". Ütlesin vennale, et vaata, endine liige tuleb listi tagasi. Vend küsis, kes see on. Vastasin, et ma ei taha teiste kuuldes öelda. Kõndisin üle Raekoja platsi. Oli talv, kaks inimest libisesid ja kukkusid. Üks kukkus ohtlikult kukla peale ja jäi lamama, teine kukkus kergemalt, nii et sai teisel põrkel kuklale käed alla panna. Rahvas kogunes ümber ohtlikumalt kukkunu. Ütlesin, et tal võib olla peapõrutus. Üks mees vastas, et võib olla hingamisteede kahjustus, selle pärast ta hingeldabki. Küsisin, kas keegi arsti ka kutsub, mul ei ole mobiiltelefoni. See mees vastas, et ma läheks koju ja kutsuks ise. Ütlesin, et mul ei ole mingit mõtet kutsuda, kui kõigil teistel on mobiiltelefonid olemas. Läksin selle mehega koos edasi. Ütlesin talle, et me peame nüüd ise ka vaatama, et ei kukuks. Jõudsin autoteeni. Kui olin tee keskel oleval saarel, läks foorituli punaseks. Üks mees läks sellest hoolimata edasi ja hakkasin minema tema järel, aga politseiauto lasi signaali. Seepeale astusin mina saarele tagasi, aga mees läks kiiremini edasi. Mõtlesin, et nüüd võidakse mulle teist korda trahvi teha. Kui tahetaks trahvi teha, siis ütleksin, et ma vaatan alati fooritulesid, aga täna see mees tõmbas mind endaga kaasa. Teiseks tahtsin kiiremini edasi liikuda politseiauto nägemise tõttu. Aga politsei ei tulnud mind kinni võtma, vaid valis välja tee ületanud mehe. See jooksis eest. Teised jalakäijad, kes olid tema teel, püüdsid ta kinni. Mõtlesin, kas peaks ise ka püüdmises osalema. Aga eelistasin eemale hoida, et mulle endale trahvi ei tehtaks. Jõudsin ühte majja ja läksin trepist üles. Selgus, et siin majas käib koos üks maleklubi. Mängijad olid teised kui minu klubis, neid oli rohkem ja võibolla olid nad ka tugevamad kui selles klubis, mille tegevusest ma olin kogu aeg blogis kirjutanud. Sven hakkas mind nähes sõimama. Sõimasin vastu ja seejärel püüdsin põgeneda.

*
Oli matemaatikatund. Õpetaja andis uuesti ülesande, mida oli juba varem andnud. Seetõttu ma ei lahendanud. Kui õpetaja minu lahendust näha tahtis, siis näitasin talle, et ta on seda ülesannet kaks korda andnud, lahendasin mõlemal korral sama moodi, ainult teisel korral kiiremini. Õpetaja hakkas andma järgmist ülesannet. Ta tõmbas ruudulisele tahvlile erinevat värvi jooni. Jooned kulgesid mööda ruutude servi või diagonaale. Punaste kriipsude rida oli samal kohal, kus muidu oleks olnud roosad kriipsud, ainult roosade rida oli natuke pikem. Tuli välja arvutada, kui palju roosa maad kaotas. Mõtlesin, et seda ülesannet ma oskan. Ruutude küljed ja diagonaalid on erineva pikkusega, seda väljendan Pythagorase teoreemi abil. Küsisin õpetajalt, kas vastus tuleb väljendada üksiku ruudu külje või summa kaudu. Õpetaja vastas, et summa. Tundi saabus veel üks poiss. Õpetaja ütles talle, et poiss arvutaks välja, kui palju ta kaotab. Poiss oli purjus ja kartsin, et ta võib õpetajale kallale minna. Ta istus siiski maha ja hakkas rääkima.

0 vastukaja: