kolmapäev, september 23, 2015

Kits õuel

Koostasin ülikooli malemeeskonda. Viiendal laual mängijat ei olnud veel valitud. Saabusid isa, ema ja Alviine. Mõtlesin, et panen ema ja Alviine omavahel mängima, et nad selgitaksid välja, kumb neist pääseb viiendale lauale. Isat mitte, sest ta on neist kõige vanem. Siis tuli meelde, et isa on neist kõige tugevam, seetõttu panin mängima isa ja ema. Isa küsis, kas Alviine oskab malet mängida. Vastasin, et kabet olen temaga mänginud, Alviine võitis. Olin viinud meeskonna liikmete hulgas läbi küsitluse, et hinnata meeskonna liikmete tugevust. Üks küsimus oli, kes on kõige ohtlikum mängija. Kõige rohkem hääli olin saanud mina. See sõltus küsimuse sõnastusest. Kui oleksin küsinud, kes on kõige stabiilsem mängija, siis ma poleks kõige rohkem hääli saanud. Panin ühes ülikooli ruumis asju kotti. Olin teises ruumis inglise keele tunnis. Õpetasin õpetajat palju. Ta küsis minu kohta ühe tüdruku arvamust, mis oli negatiivne. Ütlesin õpetajale, et ta küsib muidugi selle tüdruku arvamust, kes on minu vastu üks vaenulikumaid. Õpetaja ütles, et kui ma inglise keele tunnis nii palju eesti keeles räägin, siis tuleb kaaluda minu tunnist minema saatmist. Vastasin, et räägime siis inglise keeles.

*
Üks väike laps taheti üksi maale saata. Kahtlesin, kas ta saab hakkama. Küsisin, kas see laps on varem ukselukku keeranud. Läksin maale. Tõmbasin kultuurpõõsa kõrvalt umbrohu välja. Oli karta, et nii said põõsa juured ka kannatada. Ütlesin natukese aja eest põõsa istutanud lapsele, et paneme põõsa juurtele mulda juurde ja kastame seda, võibolla siis asi paraneb. Paberit rebisime ajalehest, kust oli juba varem rebitud. See ajaleht oli "Sirp", mille aastakäik oli kokku köidetud. Ütlesin, et köidetud ja rebitud korraga. Ütlesin, et edaspidi peaksime hakkama paberit selle asemel mõnest päevalehest rebima. Olime Peedu kirjanike suvilas. Rääkisin lapsega suitsetama hakkamise põhjustest. Ütlesin, et rääkisin Tulvistega, et mõni hakkab suitsetama sellepärast, et on närviline ja suitsetamine natuke rahustab. Mõni hakkab sellepärast, et teised suitsetavad ja ta ei taha, et temaga pahandataks. Isa ütles vahele, et eluolukorra pärast. Siin toas olid ükskord käinud tuttavad pätid, aga nüüd nad vast enam poleks sisse tulnud, sest neid polnud ammu kutsutud ja seetõttu nad ei teadnud, mis olukord praegu suvilas valitseb. Nägime aknast, et väljas kõnnib inimeste lähedal kits kahe tallega. Öeldi, et vene kits. Kordasin, et vene kits. Siis parandasin, et kodukits öeldakse, mitte vene kits. Öeldi, et see kits on siin nii kaua. Vastasin, et loomad kaitsevad poegi ägedalt. Kitse lähedal seisid üks väike ja üks väga väike laps, kes vaatasid loomi õnnelike nägudega. Tegin akna lahti ja hüüdsin neile, et nad tuleksid kohe ära, loomad kaitsevad poegi ägedalt. Väga väike laps kukkus pikali. Oli oodata, et nüüd hakkab kits tal otsas tallama.

0 vastukaja: