esmaspäev, september 07, 2015

Oskused kahtluse all

Kui sain maleturniiril vähe punkte, õigemini ühe punkti ainsuses, siis hakkab tunduma, et ei oska muid asju ka. Siis on kasu sellest, kui mäletada, et vahel on nii males kui ka muudes asjades paremini läinud. Aga ei ole kindel, kas edaspidi veel läheb. Turniiri halva tulemuse üks põhjus on arvatavasti, et võistluste ajal magasin järjekordselt tavalisest halvemini. Aga kui minul ei oleks halvasti läinud, siis oleks keegi teine selle võrra vähem punkte saanud. Osad on sellega võibolla harjunud, et nad saavad tavaliselt vähe, aga mina saan vahel palju ja vahel vähe. Üks aasta taheti kooli võistkonda panna minu asemel minu venda, põhjendusega, et ta on vähemalt stabiilne, kuigi tema maksimaalset tugevust ei peetud nii suureks. Aga võibolla potentsiaalne tugevus oligi tal suurem, sest IQ testis on ta minust rohkem punkte saanud. Minu eelis oli see, et tegin rohkem trenni. Vend on ise öelnud, et töövõime on ka võime, kuigi tol korral polnud juttu vist malest, vaid ülikoolist. Põhimõte, et hakata töövõime kaotuse asemel mõõtma olemasolevat töövõimet, on võibolla õige, kuigi see võib mulle kokkuvõttes rahaliselt ka kahjulikuks osutuda. Praegu tuleb mul osa sissetulekust osalise töövõime kaotuse pensionist, aga ise pean oma töövõimet mõnel alal suureks. Praegu on mulle küll antud tööülesanne, milles ma ei ole kõige tugevam - tõlkida raamatut. Aga kui ma parajasti tõlkida ei jaksa, siis ajalugu uurida ja blogi kirjutada jaksan ikkagi. Ajaloo rubriigis jõuaks ma kirjutada ka rohkem kui olen kirjutanud, arvestan lihtsalt lugejatega, kes ei jaksa nii palju lugeda nagu mina kirjutada. Kui palju kirjutada, aga lugejale ei meeldi, siis öeldakse selle kohta grafomaania. Lohutuseks on, et vähemalt endale meeldib. Oskus endale meeldida ja oskus teistele meeldida ei pea kattuma. Teisi on küll mitmesuguseid ja kui vastab enda maitsele, siis tõenäoliselt veel kellegi omale. Ma olen sellest kõigest vist juba kunagi kirjutanud. Aga kordamine olevat tarkuse ema. Vahel nimetatakse tarkuse emaks ka ettevaatust. Ettevaatus võib seisneda ka kordamata jätmises.

0 vastukaja: