reede, september 18, 2015

Parim partii

Oli hommik ja vennad hakkasid kooli minema. Tulin voodist välja ja näitasin neile, kui palju ma eelmisel päeval ühte raamatut jõudsin lugeda - peaaegu 200 lehekülge. Seejuures ma tegin päeva jooksul ka muid asju. Aga loen seda raamatut juba teist korda ja leheküljed on tal väiksed. Olin nüüd toa teises otsas. Üks vana naine tuli teisest toast ja näitas, millise artikli ta ühest ajalehest välja lõikas. Mõtlesin, et artikli pöördel on vist malenurk, kahju, kui see kannatada sai. Vana naine näitas ühe umbes 50-aastase mehe malepartiid ja ütles, et see on tema parim partii pärast seda 2012. aastat, kui ta mängimas käima hakkas. Mõtlesin, et nii vanad mängijad mängivad uuesti lapse tasemel. Ma ei teadnud, kas see mees noorena ka malet mängis. Mõtlesin, et kõik ei oska käikude headust hinnata, võibolla see naine liigitab partii parimaks ainult selle järgi, keda võideti. Kui ajalehes malepartiisid avaldatakse, siis on mitmeid asju, mis seda iseloomustavad - reitingud, mängijate nimed. Üks mees ütles ruumis olevatele maletajatele, et see mees, kelle partiist räägitakse, on täna ära surnud, teeme leinaseisaku. Küsisin, kas nimekaimuga ei ole tegemist. Aga lisasin, et nimekaimu auks võib ka leinaseisaku teha. Seisime mõnda aega vaikides. Seejärel mindi esikusse, kus tutvustati, millises nurgas on mis liiki kirjandust. Mina tahtsin minna vannituppa ja selleks võimalust oodates kükitasin maha. Kui vannituppa pääsesin, oli ukse taga kaks poissi. Mulle meenus, et ka ukse riivi panemise korral võib selle vahele pragu jääda. Lisaks püüdsid poisid vannituppa sisse pääseda. Mul õnnestus nad eemale ajada, aga seejuures läks uks katki, nii et seda ei saanud enam riivi panna. Kolmas laps jäi minuga koos vannituppa. Ütlesin, et ta võib seal niikaua olla, kuni ma hambaid pesen. Laps vastas, et kauem ka. Mina ütlesin, et ta võib pärast minu vannitoast lahkumist tagasi tulla, kui ta vanemad lubavad. Laps ütles, et ta võib vannituppa jääda laagri lõpuni. Ta arvas, et laagri lõpp on veel kaugel, aga mina teadsin, et see on juba esmaspäeval, see tähendab järgmisel päeval.

0 vastukaja: