kolmapäev, september 02, 2015

Pildistamise keelamine

Üks mees oli hästi vana, üleloomulike võimetega ja hästi tugev. Ta oli koos ühe noore naisega saunas. Mees rääkis, mida see naine tunneb, aga et ta ei pane seejuures üldse tähele, et mehel ei ole riideid seljas. Ulatasin Kristerile üksteise järel raamatuid, kus oli avatud mõni pilt või katkend, mille Krister ette luges. Ta ütles, et kui tema asemel töötaksin mina, siis läheks töö kaks korda aeglasemalt. Vastasin, et ma ju töötan.

*
Meie ukse taha tulid vene mehed, kes küsisid teed ühte kohta, mille nimetuses oli Soome. Neile ulatati Tartu kaart, et nad otsiks sellelt. Mehed ei tulnud enne selle peale, et kaardil on ka register, kui neile näidati. Mehed ütlesid, et nad laenavad kaarti, ja lahkusid koos sellega. Kui nad olid trepikotta läinud, siis ütlesin, et nad ei too kaarti kunagi tagasi. Leidsin riiuli otsast taskulambi üles. Meil olid külalised ja tuba oli rahvast täis, aga ma polnud veel päevariideid selga pannud, vaid heitsin uuesti põrandale pikali. Olin ühes maamajas, kus läks elekter ära. Olin spordikooli koridoris. Mulle tuli elektronkiri. Sellesse olid kokku kopeeritud kolm varasemat kirja. See, mis neist mulle olevat saadetud (kuigi ma saatmist ei mäletanud), algas sõnaga: "Häbi!" Edasi kirjutati, et oli vastu võetud seadus, et ametiasutustes ilma loata pildistamine on keelatud. Seda oli mulle kirjutatud nähtavasti sellepärast, et olin spordikoolis pildistanud. Mina tõlgendasin asja nii, et luba on olemas, kui asutus pole keeldu sõnastanud. Teisi, kellele kirjad olid läinud, ei olnud häbistatud, vaid neile oli kirjutatud muudest asjadest. Koridoris seisjad rääkisid, et nüüd keelati pildistamine ära. Minu meelest ei keelatud pildistamist, vaid loata pildistamine. Üks pildistamise keelaja tuli minu suunas. Üks inimene, kes oli minust tugevam, ütles, et ma seisaks eemal, ta võitleb keelajaga ise. Olin ühes toas. Seal üks kirjanik rääkis, mis sõnast ta oma raamatu pealkirja tuletas.

0 vastukaja: