teisipäev, veebruar 09, 2016

Geoloogia tunniplaanis

Tegin ülikoolis eksamit. Sain hindeks nelja. Mul läks hinne ühe võrra alla vist sellepärast, et ma polnud kirjutanud referaati. Lauri K. otsis oma laua seest kartuleid, aga ei leidnud. Kui mina käed sinna mulda pistsin, leidsin kohe palju kartuleid. Andsin need Laurile. Kui selle laua taga istus Lauri, siis järelikult teise klassi tunni ajal tema sõber, seal pidi seetõttu kartuleid olema. Tegelikult ma ei teadnud, kes minu laua taga teise klassi tunni ajal istub. Õpilased hakkasid auditooriumist välja minema ja möödusid minust. Mina lamasin tooli peal. Mõtlesin, et ma pean rahulik välja nägema. Aga ma ei teadnud, mis punkti vaadata. Kui Helen minust mööda läks, siis pöörasin pilgu üles, nii et ta vaatevälja ei jääks. Seejärel panin üldse silmad kinni. Läksin koolimaja fuajeesse ja vaatasin stendile. Hakkasime keskkooli lõpetama ja abiturientidel olid pandud stendile välja kolme tähtsama aine hinded. Õpetaja näitas mulle, et mul on esimene hinne küll neli, aga kokku ei saa hästi viis tulla, sest teine aine geoloogia on hindamata. Geoloogia oli see aine, mille tundides ma polnud käinud, sest mul oli tunniplaanis viga. Olin unenägudes kahtlustanud, et mul on mingi aine tunniplaanist puudu. Olin neist unenägudest blogis kirjutanud ja õpetaja oli nende kirjeldusi võibolla lugenud. Imelik oli see, et mul ei olnud mitte ainult geoloogia tunniplaani märkimata jäänud, vaid mul oli ka esimesel septembril geoloogia õpik saamata jäänud. Ütlesin õpetajale, et kui ta mulle õpiku annab, siis loen selle eksamiks läbi. Õpetaja andiski ühe raamatu, aga ütlesin kaane järgi, et see ei ole geoloogia õpik, vaid aabits. Sisse vaadates ei olnud see küll aabits, vaid algkooli lugemik. Õpetaja arvas, et ma pean siiski selle järgi õppima. Kell oli juba tunnis ja pidin tundi hilinema. Kui ma oleksin hilinemisega tundi läinud, oleks õpetaja võinud küsida, kas ma ei tea, mida hilinedes öeldakse. Mina oleksin öelnud ainult tere. Õpetaja oleks parandanud, et tuleb paluda vabandust, et ma tundi hilinesin. Seda ma poleks teinud, vaid oleksin sellise nõudmise peale minema läinud. Fuajees kostis veel üsna palju nende hääli, kes tunnis ei olnud. Möödusin direktorist, aga ta ei teinud selle kohta märkust, et ma tunnis pole. Ta vist teadis, et kooli lõpetamise perioodil on nii palju asjaajamist, et kõik õigeks ajaks tundi ei jõua. Meil ei toimunud tund klassiruumis, vaid esimese korruse tiiva koridori alguses. Seal oli kottpime. Mul soovitati maha istuda. Ütlesin, et ma ei näe midagi. Võtsin ühe tooli kätte ja küsisin, ega sellel kedagi ei istu. Hakati naerma, nagu ma oleksin kogemata Reeli kõrvale istunud.

0 vastukaja: