esmaspäev, juuli 11, 2016

Lumised peenrad

Olime Kaunase puiestee tühermaal. Tüdrukud olid sinna tänavu jälle peenraid tegema hakanud. Nad olid tähistanud ringikujuliselt peenarde piirjooned, aga polnud neile veel midagi istutanud. Mõtlesin, et mina teen nelinurga kujulise peenra. Praegu oli veel lumi maas, seetõttu istutamise asemel hakkasin tegema peenra jaoks lumest kuju. Veeretasin lumepalli. Klaus ei tahtnud, et ma tema peenra lähedalt lund võtaks ja ütles, et tema oli siin enne. Mina vaidlesin vastu, et mina olin siin enne. Tegelikult olenes, mida sõna "siin" all mõelda. Mõtlesin, et ma ei tee kolmest pallist lumememme, vaid ühest pallist lumepea. Hakkasin seda tegema ühte auku, kasutades pea jaoks ära kogu augu lumepinna. Veeretasin lumepalli kiviklibus, nii et peale moodustusid väikestest kividest juuksed, mis nägu ei katnud.

*
Tegime lõket. Püüdsin hoolitseda selle eest, et tuli laiali ei läheks. Veeretasin lumepalli. Veeretasin seda tükk aega. See läks silindri kujuliseks, kuni ma otsustasin, et hakkan teda veeretama teist pidi, et ta oleks kerakujulisem. Vaatasin, et lumepalli küljest on vist üks tükk lahti pudenenud. Veeretasin kaua ja hakkasin ära väsima. Algul mõtlesin, et väsimus tuleb liiga pikast tegevusest, siis mõtlesin, et lumepall läheb ju järjest suuremaks ja raskemaks ka. Olime ühes suures ruumis. Viisin kõrvalruumi söögisaali taldriku peale oma referaadi, seejärel pöördusin esimesse ruumi tagasi. Ükskord olin jälginud prilliklaasi peegelduse pealt kursusekaaslasi, võidi arvata, et ma teen seda ka praegu. Kui oleks öeldud, et mind selles kahtlustatakse, siis oleksin vastanud, et nüüd on peegeldusevastase kaitsega prillid, prilliklaasi pealt jälgimine pole enam võimalik. Kirjutasin päevikusse koduse ülesande. Õppejõud täpsustas, mis sõnastuses tuleb kirjutada. Mõtlesin, et võibolla minu referaat varastati taldriku pealt ära ja ei jõudnudki õppejõuni. Siis oleksin kirjutanud lihtsalt uue. Vanasti ma oleksin mõelnud, et ma ei saa sellega hakkama, aga nüüd teadsin kogemuste põhjal, et saan hakkama kõigi ülesannetega.

0 vastukaja: