laupäev, juuli 02, 2016

Trummi rõngad

Pidu hakkas läbi saama ja pidime varsti bussi peale minema. Tõstsin endale viimast korda toitu ette ja kallasin jooki. Otsustasin, et ma siiski ei joo seda ära, sest bussisõidu ajal ei saa wc-s käia. Üks poiss ähvardas mind noaga. Väänasin tal noa käest välja ja võtsin endale. Rongisõidu ajal rääkis vend oma tööst rätsepana. Tal oli nägemine halvaks läinud, seetõttu oli ta õppinud rätsepaks, sest riiet sai käega katsuda. Aga tema töö oli selle võrra raskem, et tal polnud töökaaslasi, vaid ta töötas üksi. Nii ei saanud korraldada tööjaotust. Vahepeal tal oli mõni tellimus ja vahepeal mitte. Bussil ei olnud katust ja ma seisin selles püsti, nii et pea ulatus seinast kõrgemale. Bussijuht sõitis Tartusse jõudes ühe katuse alla, et mind puruks nühkida. Aga ma kükitasin maha, nii et katus mind ei puudutanud. Istusime Kaunase puiestee õuel ja ema ajas Kerstini emaga juttu. Kerstini ema kutsus meid külla. Ma ei teadnudki, et ta meisse nii hästi suhtub, aga võisin minna. Teised istusid natuke maad minust eemal. Nad hakkasid minuga pahandama, et ma pole kuulnud, mida nad räägivad. Seletasin, et ma ei kuule sellepärast, et nad on minu poole seljaga. Kui suu on teisele poole, siis kostab nende jutt selja taha halvemini kui neile selja taga olija hääl. Olin ühes koolimaja moodi majas. Tristan küsis mult minu märkmikku. Andsin selle talle. Kui ta oli ära lugenud, andis ta märkimiku tagasi. Kirjutasin sinna paar asja juurde ja andsin uuesti Tristanile lugeda. Tristan näitas juurdekirjutatut ühele teisele klassivennale. Mulle tuli meelde, et olin kirjutanud ühe tüdruku kohta piinlikke asju. Kui mul oleks kohe meeles olnud, mida ma juurde kirjutasin, siis ma poleks märkmikku teist korda Tristanile andnud. Algas tund klassis 102. Õpetaja joonistas ühe asja tahvlile ja käskis mul kommenteerida. Rääkisin, et trummi külge on pandud rõngaid, sinna saab panna erineva arvu rõngaid. Õpetaja küsis, kuidas veel saab öelda. Vastasin, et kui ühtegi rõngast külge ei pane, siis on trumm ise ikkagi rõnga kujuline. Tundi saabusid tüdrukud. Nad olid rõõmsad, sest olid just teada saanud, et ei pea laulukooriga Ameerikasse minema. Õpetaja oli meesõpetaja. Tema kohta öeldi, et ta on Ronald Reagan. Õpetaja karjus ise ka inglise keeles, et ta on Reagan.

0 vastukaja: