teisipäev, juuli 26, 2016

Ülikooli arvutisüsteem

Lugesin ajalehest "Edasi" Ehlvesti artiklit. See oli terve lehekülje pikkune ja väga huvitav. Selles oli male kohta selliseid tähelepanekuid, mille peale ma polnud ise tulnud. Artikkel oli ilmunud neli aastat tagasi, aga ma polnud seda varem lugenud. Nähtavasti olid mul jäänud just selle numbri ilmumise kuupäeval lehed lugemata. Lugesin köögis ja pidin varsti kooli minema. Ehlvest oli ise ka köögis.

*
Olin ülikooli peahoones. Sisestasin ülikooli arvutisüsteemi enda kohta andmeid. Osad kopeerisin koduleheküljelt. Sealt võtsin ka fotosid. Võidi öelda, et ülikooli leheküljel peab seljas olema ülikond, mitte teksajakk. Vaatasin, milliseid andmeid Lauristin on enda kohta ülikooli arvutisüsteemi sisestanud. Mina olin sisestanud lühiandmeid, aga Lauristin terveid pikki peatükke. Üks peatükk oli tema õpingukaaslastest ja üks tema õpilastest. Kokku oli tal umbes kuus peatükki. Peatükke oli rohkem, kui ma esimesel hetkel nägin. Need olid vist raamatuna ka ilmunud. Minu kohta võidi öelda, et mul ei tohi ülikooli arvutisüsteemis andmeid olla, sest ma pole ülikooliga seotud. Olin vähemalt ülikooli lõpetanud. Magistritöö kaitsmist polnud toimunud, aga peaasi oli, et magistritöö oli ülikooli raamatukogust kättesaadav. Mõtlesin, et sisestasin õppehoone arvutisse kaks parooli, siin võib nuhkvara olla. Varem vähemalt oli juhtunud, et mõned üliõpilased seda ülikooli arvutitesse panid, võibolla praegused üliõpilased olid targemad. Läksin kirjastusse. Tõnu istus seal arvuti taga, mina ja Henn teisel pool lauda. Panin arvutihiire hiirepadjale. Esimese liigutusega ma ei saanud padjale pihta. Isa tuli ka kohale.

0 vastukaja: